آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

برای طول عمر کولر ابی چه اقداماتی باید انجام داد

ghasemi59

مدیر تالار
مدیر تالار
2013-06-26
2,434
1,818
۱- اولین اقدام برای جمع کردن کولر آبی این است که باید دریچه‌ی آن را بپوشانید. این کار موجب می‌شود تا سرما و باد وارد خانه نشده و گرما نیز هدر نرود. پس درهای طرفین کولر را باز کنید، با استفاده از یک پارچه ضخیم و یا پلاستیک ورودی کانال را ببندید

۲-بهترین روش برزنت کانال وکولر را باز کنید و کانال را خوب بپوشانید این کار دو حسن خوب دارد یک گرما داخل خانه خارج نمیشود ودو اینکه سروصدا و واردخانه نمیشود و هوای سرد وارد خانه نمیشود

۳- سیستم برق را قطع کنید، زیرا دیگر نیازی به برق ندارید.

۴- شیر آب ورودی را ببندید، شلنگ آب را باز کرده و آن را در کیسه‌ای قرار دهید تا بتوانید سال آینده هم از آن استفاده کنید.

۵- درپوش کف کولر را باز کنید تا آب موجود در آن تخلیه شود و کف کولر را تمیز کنید.

با نگهداری درست از کولر آبی در زمستان، عمر کولر آبی خود را بیشتر کنید

۶- بهتر است با استفاده از یک فرچه سیمی تمام آهک و رسوب‌های چسبیده شده به درپوش‌ها و بدنه‌ی کولر را تمیز کنید. این رسوب‌ها هم ظاهر کولر را زشت و زننده کرده و هم موجب پوسیده شدن آن می‌شود. حال پوشال‌های خشک شده را در جای خود قرار دهید.

۷- حتما در مدتی که از کولر استفاده کرده‌اید، موتور آن گردوغبار گرفته که این خود از عمر مفید محصول می‌کاهد، با استفاده از یک دستمال، سطح آن را تمیز کرده و روغن‌کاری کنید. حال درپوش‌ها را در جای خود ثابت کرده و اطمینان حاصل کنید که تمام مراحل را انجام داده‌اید.

۸-اگر کولر دارای سایبان است که هیچ، ولی اگر سایبان ندارد بهتر است رویَش را با پلاستیک بپوشانید تا باران و برف به آن آسیب وارد نکند. تاثیر سایبان بر کولر آبی ، در برابر هزینه ی برپا کردن آن بسیار است.
 
بالا