آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک تکشو

مشکل: اشکال در سیستم ساسات پراید مدل 83

abayan

کاربران vip(افتخاری)
کاربر
2012-10-14
297
1,122
کاشان
با سلام خدمت اساتید تعمیر خودرو
یه پرایدنیمه انژکتوری مدل 83clcدارم
مشکل اینجاست که تو این فصول سرد هنگام روشن شدن ساسات نمیکنه
اب رادیاتور رو عوض کردم شیلنگ های ورودی ساسات رو هم هواگیری کردم پایه ساسات در هنگام گرم شدن ماشین پایین میاد ولی در جا بالا نمیره تا دو باره برگرده پایین
حدود سه ساله که دارمش ساسات قبلا کار می کرد و لی الان نه
ضمنا چون واشر پایین کاربراتور سوخته بود و نشتی داشت عوض کردم و هنگام باز کردن کاربراتور متوجه شدم که قبلا یه تعمیر کار ورودی هوا از طریق موتور پله ای مدار clcرو با یه ساچمه بزرگ داخل شیلنگ بکلی بسته تا هوا از این طریق وارد نشه البته ظاهر موتور پله ای نشان میده که خرابه و هیج جا گیرم نیومده
ضمنا پیچ مصرف پشت کاربرات رو هم باز و یا کاملا بسته ام که تاثیری روی ساسات نداشت هنگام روشن کردن ابتدا در جا نرم و خوبه بااینکه ساسات نمیکنه بعد تقریبا 1دقیقه کار کرد حالا موتور شروع میکنه به ریپ زدن تا زمانی که گرم بشه و عادی میشه
ممنونم abayan
 

pc-isar

مدیر تعمیرات خودرو
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2009-05-16
819
5,326
ايران
دوست عزيز سيستم clc رو كلا از مدار خارج نماييد چون سيستم بدرد نخوري است و قسمت ساسات شما گير كرده و به احتمال زياد رسوب گرفته است و بايد تميز شود و اگر نشد كلا قسمت ساسات رو تعويض نماييد
موفق باشيد
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: abayan

abayan

کاربران vip(افتخاری)
کاربر
2012-10-14
297
1,122
کاشان
دوست عزيز سيستم clc رو كلا از مدار خارج نماييد چون سيستم بدرد نخوري است و قسمت ساسات شما گير كرده و به احتمال زياد رسوب گرفته است و بايد تميز شود و اگر نشد كلا قسمت ساسات رو تعويض نماييد
موفق باشيد
سلام مممنون از راهنمایی تون
پس جهت خارج کردن سیستم clc باید فیوز ورودی برق باکس clc رو قطع کنم و ورودی هوا از طریق موتور پله ای رو مسدود کنم؟
ضمنا برق شیر های هوا که در چپ و راست زیر کاپوت هستند هم از همین باکس clc فر مان می گیرند با اونها چه کنم مسیر های ورودی و خروجی هوا از این شیر ها باید تغییر کنند؟
ضمنامتوجه شدم از کنار پمپ کولر که با تسمه به پولی موتور متصل شده یه سیم مشکی رنگ خارج شده که اگه سوکت اون وصل باشه دوسر شیر برقی سمت چب اتصال کوتاه میشه!! طبیعیه؟؟ در حالت روشن هم دو سر این شیر اتصال کوتاهه و وقتی سوکت کولر رو قطع کنم رفع میشه اما ولتاژی نداره!! چه موتور سرد باشه چه گرم
ممنونabayan
 

abayan

کاربران vip(افتخاری)
کاربر
2012-10-14
297
1,122
کاشان
در مورد ساسات هم باید بگم مسیر اب تمیزه و اون زاعده زیر ساسات وقتی ماشین داره گرم میشه پایین میاد و روی یه قطعه دیگه فشار می اره که به نظر در ست می اد
لطفا بفرمایید وقتی ساسات عمل می کنه چه کارایی باید انجام بده
مثلا دریچه اول هوا یا دوم بسته است و بعد گرم شدن به وسیله ساسات باز میشه ؟؟؟ضمنا وقتی ماشین رو روشن میکنم اگه دریچه اول رو با دست ببندم ماشین خاموش میشه و گاز نمی خوره
دیدم انلاین هستید ممنون می شم اگه الان راهنمایی بفرمایید
 

abayan

کاربران vip(افتخاری)
کاربر
2012-10-14
297
1,122
کاشان
جواب ندادید
لطفا دوستان بگن ساسات غیر از باز و بسته کردن دریچه اول با ید چکاری انجام بده که نمیده
و یا چرا زمانی که دریچه اول بسته است درجا بالا نمیره و فقط ریپ می زنه
ممنونabayan
 

abayan

کاربران vip(افتخاری)
کاربر
2012-10-14
297
1,122
کاشان
سلام مشکل حل شد
اما توضیح
کاربراتور پراید دارای 3 دریچه ورودی هواست ا دریچه ساسات در قسمت بالایی ورودی اول- 2 دریچه هوای اول در پایین ورودی اول و3 دریچه سوم در پایین ورودی دوم
دریچه ساسات در ابتدای استارت بسته وبه وسیله وکیوم ساسات به مقدار 3 تا5 میل باز میشود تا هوای سرد در این فصول وارد سیستم نشود در این مرحله سوخت بیشتری مصرف می شود و میزان گاز بالا میرود تا زمانی که اب رادیاتور گرم شودو ساسات اینجا وارد عمل شده اهرم دریچه ساسات را باز تر میکند و به مرور در مدت تقریبی 5 دقیقه کل دریچه باز شده و هوای بیشتری وارد کاربراتور شده و مصرف سوخت پایین و در نتیجه درجا در حالت معمول قرار می گیرد
دریچه دوم به اهرم و سیم گاز متصل است و با فشردن پدال گاز باز می شود
دریچه سوم به یک وکیوم وصل است و در سرعت های بالا به طور اتوماتیک باز می شود
اما دلیل اینکه چرا ماشین عمل ساسات رو انجام میدهد اما گاز بالا نمیرود و ماشین ریپ میزد این بودکه
1 -کاربراتور و شیگلور ها و سوخت پاش ها کثیف بودند
2 -شمع سیلندر 4 به اصطلاح نیم سوز بود و در ابتدای استارت عمل نمی کرد
3 -در درجه سوم سیستم clcمشکل داشت
الف -کاربراتور را به دقت باز نموده وژیگلور ها تمیز شدند
ب- هر چهار شمع تعویض گردید البته بعلت نبودن شمع کاربراتوری و تاکید فروشنده بر استفاده از شمع انژکتوری از این مدل به علت کاهش مصرف سوخت استفاده گردید
ج- کل سیستم clcاز مدار موتور خارج شد البته به علت خرابی موتور پله ای یا استیپر که در با زار موجود نبود
بعد از استارت اول !!! ماشین بدون هیچ ریپ زدنی روشن شد دور موتور به 1500 رسید و بعد از عمل ساسات به حد معمول رسید ضمنا خرابی شمع رو میتوان با خارج کردن سر شمع ها در هنگام روشن بودن اولیه قبل از گرم شدن تشخیص داد با خارج کردن هر سر شمع دور موتور پایین میاید و میلرزد یا به اصطلاح موتور 3 کار می کند(نشانه سالم بودن ورودی برق و خود شمع )
در مورد مشکل ماشین اینجانب فقط یک پاسخ!!!!!!! از طرف مدیر واحد تعمیرات به بنده ارسال شد که از ایشون ممنونم

abayan
 
آخرین ویرایش:

مهر۹۱

کاربر
2021-09-18
1
0
کجا بردی درست شد من پراید کاربراتوری دارم استارت میزنم آب وارد ساسات نمیشه
 
کجا بردی درست شد من پراید کاربراتوری دارم استارت میزنم آب وارد ساسات نمیشه
جنت و زانویی منیفولد را تمیز یا عوض کنید
،این مشکل بخاطر اینه که آب در سیستم چرخش نداره
احتمالا جنت ورودی آب به ساسات توسط فردی قبل از شما که ماشین دسش بوده یکسره شده باشه و ساسات را از مدار حذف کرده باشند .
اگر خودتون میتونید چک کنید
یا از کسی که تخصص کاربراتور داره کمک بگیرید .
اکثر تعمیرکاران برای کار روی کابراتور به ویژه پراید حوصله و وقت لازم را ندارن.
جسارت نباشه ولی این کاربراتور ها خیلی نکات ریز دارند که نتایج اون نکات توی کارکرد موتور خیلی اهمیت دارند .
 
بالا