آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک تکشو

آموزش تعمیرات جاروبرقی : حل مشکل خاموش شدن

ghasemi59

مدیر تالار
مدیر تالار
2013-06-26
2,434
1,800

فبلتر جاروبرقی را چک کنید :​

علت وجود فیلتر این می باشد که اجازه ندهد هر ذره ای وارد جاروبرقی شود. گاهی پیش می آید که در نتیجه استفاده مداوم این قسمت دچار انسداد گردد. در نهایت انسداد این قطعه باعث کاهش مکش و فشار بیشتر به موتور می شود. به طوری که دمای موتور جاروبرقی بالا می رود و ناگهان خاموش می شود. با تعویض یا رفع انسداد فیلتر این مشکل به خوبی حل می شود.

اتصالات جاروبرقی را چک کنید :​

مطمن شوید که اتصالات جاروبرقی به طور کامل وصل می باشد و نوسان و یا اتصالی نیز ندارد. برای این آموزش تعمیرات جاروبرقی از اهم متر و ولت متر استفاده کنید و بر روی اتصال مد نظر خود بگذارید. اگر اتصالات دچار قطعی بود با استفاده از هویه آن را به برد اصلی یا سایر قسمت ها متصل کنید. توجه داشته باشد که هویه و استفاده از آن کار تخصصی می باشد پس آگر از این قسمت از اتصالات جاروبرقی سر رشته ای ندارید ، انجام آن را به یک تعمیر کار بسپارید.

محفظه فن دستگاه را برسی کنید :​

فن که وظیفه خنک کنندگی دستگاه را دارد باید به خوبی کار کند تا جاروبرقی شما دچار عیب و ایراد نشود. هر گونه خرابی در این قسمت باعث می شود که موتور دستگاه به خوبی خنک نشود و دمای دستگاه بیش از اندازه بالا برود. بالا رفتن دمای بیش از اندازه جاروبرقی باعث می شود که جاروبرقی به طور ناگهانی از کار بیوفتد. در این قسمت از آموزش تعمیرات جاروبرقی باید محفظه ای فن در آن قرار دارد را برسی کنید. مطمن شوید که هیچ جسم یا ذره ی خارجی به فن و محفظه آن نچسبیده است. سعی کنید گرد و غبار موجود در این قسمت را تمیز کنید. اگر همچنان به خوبی کار نکرد ، مشکل از سیستم خنک کننده است که باید تعویض یا تعمیر شود.
 
بالا