آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

آموزش تعمیرات جاروبرقی ؛ عیب یابی موتور و تعمیر آن

ghasemi59

مدیر تالار
مدیر تالار
2013-06-26
2,434
1,817
مهم ترین قطعه جاروبرقی که موتور باشد ممکن است به علت استفاده نا درست یا طولانی روزی دچار خرابی شود. به همین علت است که تعمیرات موتور جاروبرقی به صورت متداول انجام می شود هرچند که تعمیر جاروبرقی امری تخصصی می باشد ، اما با آموزش تعمیرات جاروبرقی می توان عیب جاروبرقی را تا حدود برطرف کرد. مراحل تعمیرات موتور جاروبرقی به این شرح می باشد :

  1. ابتدا جاروبرقی را با ابزاری مانند پیچ گوشتی یا چهارسو باز نمایید.
  2. اگر از طریق برداشتن فیلتر یا کیسه جاروبرقی می توانید به قطعه ی موتور دسترسی پیدا کنید ، از همین طریق هم می توانید اقدام کنید.
  3. قسمت ذغال کربنی جاروبرقی را مورد برسی قرار دهید، اگر دچار عیب و ایراد شده بود ، اقدام به تعویض آن کنید.
  4. در قسمت انتهای موتور قطعه فلزی وجود دارد که در صورت خرابی نیاز به تعمیرات دارد. این قطعه ممکن است شکسته باشد یا پره های آن دچار ایراد شده باشد. در این صورت اقدام به تعویض آن کنید.
  5. در این مرحله از آموزش تعمیرات حاروبرقی ، کلکتور یا ذغال جاروبرقی گاهی دچار گرفتگی یا رسوب می شوند و نیاز به تمیز شدن دارند. تمیز کاری کلکتور یا ذغال جاروبرقی را از طریق یک دستمال نم دارد یا اسپری آب انجام دهید. پیش از قرار دادن مجدد این قطعات در دستگاه از خشک بودن آن مطمن شوید.
  6. قطعه استیتور یا استاتور نیز گاهی توسط آشغال یا خورده های جاروبرقی دچار گرفتگی می شود. با مسواک یا ابزار مشابه اقدام به تمیز کردن آن کنید.
  7. کمتاتور یکی دیگر از قطعه های مهم جاروبرقی می باشد که در موتور قرار دارد. این قطعه به صورت حلقه هایی به جنس و رنگ مسی می باشد که گاهی دچار کثیفی می شود.اگر داخل این قطعه دچار کثیفی یا رسوب شده بود باید آن را سنباده بکشید. سنباده ای که استفاده می کنید باید نرم باشد تا شیار ها و حلقه ها دچار اسیب نشود.
  8. برای اطمینان از تمامی قطعات موتور بلبرینگ هم مورد برسی قرار دهید و اگر دچار خرابی شده بود آن را تعویض کنید.
 
بالا