آی پی امداد
آی پی امداد
آریا الکترونیک parcham تکشو

آموزشی: کمپرسور کولرگازی توشیبا

ihccenter

کاربر
2019-01-22
1
0
کمپرسور کولرگازی توشیبا
کمپرسور کولرگازی توشیبا یکی از مهمترین و موثر ترین قطعات این دستگاه است. کمپرسور همان موتور کولر گازی است. کارش فشرده سازی و متراکم کردن سیالات و گازها است. این قطعه از اجزای مکانیکی کولر گازی است. کمپرسور مسئولیت سرمازایی را در کولر گازی بر عهده دارد.
برای تعمیرات کولر گازی توشیبا با توجه به نوع مشکل باید هر دو بخش مکانیکی و الکتریکی را بررسی کنیم تا با یک عیب یابی دقیق و درست، مشکل را مرتفع سازیم. نوع کمپرسور بسته به ظرفیت و شرایط جوی که قرار است کولر در آن نصب شود، متفاوت است. به این ترتیب هر کولر بسته به شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع کمپرسور کولرگازی توشیبا
کمپرسور اسکرال؛ مخصوص مناطق حاره ای و بسیار گرم مناسب
کمپرسور روتاری؛ مخصوص مناطق سردسیر
کمپرسور پیستونی، مخصوص نواحی گرم
در میان این سه مدل از کمپرسور کولرگازی توشیبا، نوع روتاری مصرف بهینه تری نسبت به پیستونی دارد. در نوع اسکرول مصرف بسیار کم است، ولی قیمت بالاتری نسبت به دو نوع دیگر دارد.

بررسی مشکلات ناشی از خرابی کمپرسور کولرگازی toshiba
از میزان گاز کولر گازی و محل نصب و سایز مناسب آن با توجه به متراژ محل مطمئن هستید، ولی کولرگازی سرمای کافی ندارد. همه این موارد نشانه خرابی کمپرسور کولرگازی توشیبا است.
وقتی اسپلیت توشیبا را روشن می‌کنیم، فن داخلی کار می کند، ولی به ‌محض وارد شدن کمپرسور کولرگازی توشیبا به مدار، فیوز برق ساختمان قطع می شود
فن بیرونی روشن‌ می شود، ولی کمپرسور روشن نمی‌شود

کمپرسور کولرگازی چگونه کار می کند؟
کمپرسور اسپلیت های مارک توشیبا در یک فرایند ثابت و مشخص شده هوایی را که از طریق مسیر ورودی مکیده می شود، دریافت می کند، با ساختار مارپیچی مانند کمپرسور کولرگازی توشیبا جریان هوا بیشتر می شود و در نهایت هوای فشرده به محفظه موتور منتقل می شود. با فشرده سازی و متراکم کردن سیالات و گازها باعث می شود که هوای خروجی خنک و دلپذیر باشد.

روش های تست کمپرسور کولرگازی
هر کدام از این روش ها به شیوه خاصی انجام می شود که تنها یک تعمیرکار ماهر می تواند از عهده آن بر آید.
تست کارکرد یا فشار کمپرسور
تست صدا (hammering)
تست سیم‌پیچ
 
بالا