آی پی امداد
آی پی امداد
آریا الکترونیک parcham تکشو

آموزشی: معرفی نرم افزار Lumosity جهت تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,824
ایران
network.png
با سلام
نرم افزار Lumosity شاید بتوان گفت بهترین نرم افزار تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر است. این نرم افزار با گرفتن اطلاعاتی نظیر جنسیت، سن و سال، تحصیلات و ... از کاربر ابتدا سعی می کند مغز و توانایی او را محک بزند، سپس متناسب با شرایط فعلی کاربر و سنجش نقاط ضعف و توانایی او، سوالات و بازی های متنوعی را اجرا می کند که قسمت های ضعیف مغز را پرورش دهد یا از زوال حافظه جلوگیری کند.

بعد از ثبت نام و اجرای مراحل و بازی های این نرم افزار شما می توانید خود را به دیگر کاربران که در محدوده سن و سال شما هستند مقایسه کنید و به صورت درصدی آمار و نمودارهایی جهت مقایسه ارائه می کند که جذاب است.


step_one.png

به گفته شرکت تولید کننده کارشناسان بسیاری روی این پروزه کار کرده اند و با ساخت بیش از 60 بازی جهت قسمت های مختلف مغز از جمله تحلیلی، حل معما، سرعت در تصمیم و .... در نرم افزار گنجانده شده است. این الگوریتم و بازی ها بعد از تست بر روی حدود 4000 نفر به کار گرفته شده اند.

نکته ای که باید ذکر کنم برای کار با این نرم افزار باید تا حدودی به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. مخصوصا در ابتدا که آشنایی با نحوه انجام مراحل ندارید توضیحات ساده و کوتاهی پایین هر مرحله داده می شود که بر اساس ان باید عمل کنید. به عنوان مثال "رنگ و تصویر شکل قبلی را به خاطر بسپارید و در صورت تکراری بودن yes و در غیر اینصورت No بزنید.
هر چند با تمرین و تکرار مراحل بدون خواندن توضیحات انگلیسی هم می توان به نحوه اجرای بازی یا حل معما پی برد.

لینک دانلود نسخه اندروید بازی:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lumoslabs.lumosity&hl=en_US

لینک دانلود نسخه آیفون:
https://itunes.apple.com/us/app/lumosity-daily-brain-games/id577232024?mt=8

وب سایت شرکت فوق که بدون نصب روی موبایل و با کامپیوتر هم می توان کار کرد:
https://www.lumosity.com/
 
بالا