آی پی امداد
آی پی امداد
آریا الکترونیک parcham تکشو

تجربیات: بوق موتورسیکلت بدون باطری

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,686
10,169
گنبد کاووس
درود
این رگلاتور اپتیموم بدون هیتسینک میتونه 300 میلی آمپر بده مدام و با هیتسینک مناسب 500 میلی امپر (الان میفرمایید دیتا شیت زده 1.5 آمپر ولی تست شده و جواب نداده عملا حتی چندین نمونه مختلف تولید شرکتهای مختلف)( https://www.st.com/resource/en/datasheet/l78.pdf ) فکر نمیکنم برای شارژ گوشی اندروید مناسب باشه چون حداقل به 500 میلی آمپر در زمان دشارژ باطری نیاز داره ، البته در ماشین های تاری حلقوی مایر ساخت آلمان ازین رگلاتور یک و نیم آمپر جریان میگیرن که برام خیلی جالب بود و معمولا وقتی میسوخت تعمیر کاران محترم از بازار 7805 تهیه میکردن و با مدل آلمانی جایگزین میکردن ولی به هیچ وجه جوابگو نبود و خیلی زود میسوخت
ببخشید دخالت کردم در مبحث

درود بر شما
این رگلاتور و مداری که استاد اعلام فرمودند و شما نیز نقل قول فرمودید کلا مبحث مربوط به شارژ نمودن موبایل توسط برق خروجی موتور سیکلت بدون باطری بود
لذا بنده به اشتباه اون مدار رو در خودروی خودم استفاده نمودم
لذا مطرح نمودم و استاد در پاسخ فرمودند
درود

تازه متوجه شدم که شما از مداری که برای موتور مطرح کردم برای اتومبیل استفاده کردی
اگر با باطری اتومبیل یا ترانس استفاده میکنی دیگه مقاومت ورودی ۱۰ اهمی نیاز نداره و فقط مقاومت خروجی را تغییر بده

در دینام موتوری که باطری نداره سیگنال های مضر و بالایی تولید میشه که البته با وجود باطری حذف میشه ولی بدون باطری باشه احتمال صدمه رگلاتور زیاد میشه لذا مقاومت و خازن ورودی به این دلیله
ولی شما همونه برای اتومبیل استفاده کردی که نامناسبه و باید ۱۰ اهمی ورودی را حذف کنی و اگه بازم شارژ نکرد باید از رگلاتور ۶ ولتی بنحوی که گفتم استفاده کنی.

ضمنا شارژ سریع موجب صدمه باطری گوشی میشه و مهمترین هدف من شارژ آرامه .
اگه باطری گوشی های من خالی و حدود ۱۰ درصد باشه حدود ۱۲ ساعت شارژ کامل میشه ولی هیچوقت باطری های من خراب نمیشه


سپاس

لذا مدار و رگلاتور رو تعویض نموده وبا رگلاتور 7806 به خوبی و با حداقل قطعات شارژ انجام پذیرفت
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,686
10,169
گنبد کاووس
درود

باطری خودش چند آمپر ساعت هست ؟
اگه با باطری گوشی با همون قیمت تموم بشه عالیه
ولی تصور میکنم باطری 6 آمپر ساعت گوشی ۱۰۰ تومنه .
ولی با ۶ آمپر ساعت از اینطرف خیابون تا اونطرف خیابون میتونه سوار موتور بشه ولی بقیه راه باید موتور سوارش بشه .

سپاس
درود بر شما

استاد اتفاقا باطری خودش 7 آمپر ساعتی میباشد
باز هم از جهتی که اشتباه نکرده باشم تصویر باطری رو هم پیوست میکنم
دور آمپر ساعت نیز خط قرمز کشیدم
خدمت شما:
مشاهده فایل‌پیوست 159203مشاهده فایل‌پیوست 1
 
آخرین ویرایش:

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,729

پیوست‌ها

  • 555.2 کیلوبایت بازدیدها: 238
آخرین ویرایش:

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,686
10,169
گنبد کاووس
درود

چرا خودت آپلود نکردی ؟
الان میتونی آپلود کنی
هر کدوم ۷ آمپر ساعته ولی قطعا یه دونه نیست و چند عدد موازی هستند وگرنه دو قدم بیشتر نمیره
و ابن ۱۲ ولته و باطری گوشی ۳،۷ ولته یعنی بیشتر از ۳ عدد باطری گوشی معادل یکی از ایناست

سپاس
مشاهده فایل‌پیوست 159204
درود
ممنون از آپلود مجدد
نمبدونم ! کمی سعی کردم نشد ولی عجله داشتم و چاره ای نبود.
اتفاقا همون یک باطری رو بیشتر نداره
انرژی گیربکس از طریق دو آرمیچر کوچک به ابعاد آرمیچر جاروشارژی به چرخها منتقل میشه
واگر اشتباه نکنم یکی مختص به دنده عقب و دیگری هم دنده جلو

علی ایحال اگر با ۳ یا ۴ باطری هم بشه جواب گرفت تصور میکنم اینگونه باطریها خیلی مقاومتر و بهتر از مدل اسیدیهای تصویر فوق کار بدن

قیمت اسیدی حدود ۳۰۰ تومنه تا این رنج قیمت باید یک بار به مشتری پیشنهاد بدم تا نتیجه مشخص شه

سپاس
 

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,729
درود
ممنون از آپلود مجدد
نمبدونم ! کمی سعی کردم نشد ولی عجله داشتم و چاره ای نبود.
اتفاقا همون یک باطری رو بیشتر نداره
انرژی گیربکس از طریق دو آرمیچر کوچک به ابعاد آرمیچر جاروشارژی به چرخها منتقل میشه
واگر اشتباه نکنم یکی مختص به دنده عقب و دیگری هم دنده جلو

علی ایحال اگر با ۳ یا ۴ باطری هم بشه جواب گرفت تصور میکنم اینگونه باطریها خیلی مقاومتر و بهتر از مدل اسیدیهای تصویر فوق کار بدن

قیمت اسیدی حدود ۳۰۰ تومنه تا این رنج قیمت باید یک بار به مشتری پیشنهاد بدم تا نتیجه مشخص شه

سپاس

درود

مگه اسباب بازیه که موتورش اندازه جارو شارژی هست؟
این باطری ها به درد موتور نمیخوره
اگه جای کافی داره ، یک باطری دست دوم اتومبیل براش جاسازی کن هم ارزونتر تموم میشه هم خیالش راحت میشه.
زودتر میگفتی یه دونه کامیونی ۱۰۰ آمپر ساعت دست دوم داشتم در حد نو که هر جایی خواست بره.
اگه توی شهرتون نماینده فاراتل داری برو پیشش مشکل باطری حل میشه‌.
ولی کیفیت و قیمت باطری موبایل از این ۷ آمپر ساعتی بصرفه تره


سپاس
 
آخرین ویرایش:

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,729
درود

ضمنا تعمیرگاه های تلفن هم باطری های خوبی دارن که سالمه ولی با تلفن شارژ نکنه تصور میکنن خراب شده به زباله میندازن که ۱ آمپر ساعتی هستن
بجای باطری های ریموت کنترل و ساعت دیواری و هر چیزی که باطری بخواد از این باطری های مجانی استفاده میکنم.
هر بار میپرسن این باطری های خراب به چه کاری میاد میگیری
میگم اگه بدونی از کجا باطری مجانی تهیه کنم ؟

شاید ۱۰ تا هم اضافه دارم

سپاس
 
آخرین ویرایش:

Salar Ghelich

کاربر vip
کاربر
2007-10-24
187
875
سلام.
جسارتا یک نکته کوچیک فک کنم فراموش شده و اون این که ولتاژ وجریان 5 ولت که تهیه می‌کنید حالا چه با رگلاتور خطی یا مبدل باک پنجاه درصد کاره و باقی کار مرتبط با گوشی.
هر برندی آی سی شارژرش با اطلاعات تقسیم مقاومتی ولتاژ بین چهار پین اصلی usb شارژر اصلی خودشون رو شناسایی میکنن و اجازه میدن گوشی با حداکثر جریان گوشی شارژ بشه.
به طور مثال دقیقا زمانی که دو شارژر اصلی داریم
سامسونگ و اپل جای همدیگه استفاده بشن خیلی دیر شارژ میکنن
( بحث fast شارژ که جای خود داره).
به شخصه همیشه سعی میکنم شارژر اوراقی یا سوخته پیدا کنم و ازجک usb و مقاومت های فابریک خوش استفاده کنم. یعنی 5 ولت رو بدم خروجی ترانس چاپر شارژر وباقی کار به عهده اون باشه. با حذف اولیه شارژر و قرار دادن مدار باک به جای اون ما شارژ همه کاره در ماشین و موتور داریم. (حتی برای ماشین سنگین و ۲۴ ولت)
 

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,729
سلام.
جسارتا یک نکته کوچیک فک کنم فراموش شده و اون این که ولتاژ وجریان 5 ولت که تهیه می‌کنید حالا چه با رگلاتور خطی یا مبدل باک پنجاه درصد کاره و باقی کار مرتبط با گوشی.
هر برندی آی سی شارژرش با اطلاعات تقسیم مقاومتی ولتاژ بین چهار پین اصلی usb شارژر اصلی خودشون رو شناسایی میکنن و اجازه میدن گوشی با حداکثر جریان گوشی شارژ بشه.
به طور مثال دقیقا زمانی که دو شارژر اصلی داریم
سامسونگ و اپل جای همدیگه استفاده بشن خیلی دیر شارژ میکنن
( بحث fast شارژ که جای خود داره).
به شخصه همیشه سعی میکنم شارژر اوراقی یا سوخته پیدا کنم و ازجک usb و مقاومت های فابریک خوش استفاده کنم. یعنی 5 ولت رو بدم خروجی ترانس چاپر شارژر وباقی کار به عهده اون باشه. با حذف اولیه شارژر و قرار دادن مدار باک به جای اون ما شارژ همه کاره در ماشین و موتور داریم. (حتی برای ماشین سنگین و ۲۴ ولت)

درود

اصلا متوجه نشدم.
اساسا چه هدفی مورد نظر شماست و چگونه اجرا میکنید؟

سپاس
 
بالا