آی پی امداد
آی پی امداد
آریا الکترونیک parcham تکشو

تجربیات: بوق موتورسیکلت بدون باطری

David54

کاربر
2016-12-15
73
132
منزل
سیم مشکی خط قرمز که از بوبین میاد و به کنتاکت ۶ متصل میشه این سیم را قیچی کن و این خازن را بین دو سر سیم که قیچی کردی بگذار ببین جرقه دو برابر میشه یا نه
مال من هم همینجوری وصل شده فقط به جای خازن سرامیکی 1 میکرو، الکترولیت 150 میکرو 400 ولتی گذاشتم
 

David54

کاربر
2016-12-15
73
132
منزل
استاد جان ایجاد تاپیک جدید چطوریه؟ من پیداش نکردم یا فقط مدیران امکان ایجاد تاپیک و موضوع جدید دارند؟
آخه در مورد دوتا مطلب سوال دارم که خیلی به این تاپیک مربوط نمیشه خواستم بدونم کجا مطرح کنم؟
یکیش مدار شارژر گوشی با برق موتور
یکیش هم مداری که بشه کار اینورتر جوشکاری رو باهاش انجام داد برای کارهای خورده کاری و جزیی، نه بصورت حرفه ای
 

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,712
مشکی خط قرمز همون تک سیم شمعه که به 6ترانزیستور وصل میشه
منظور از گراند چیه؟، یعنی همون اتصال بدنه؟
اگه منظور از گراند اتصال بدنه باشه، مشکی خط قرمز اتصال بدنه نیست که


❓❓❓#$V^86#$V^86:eek:k:

درود
اولا در پست ۵۱ گفته بودی یک پایه خازن به مشکی خط قرمز ولی پایه دیگر به محل سیم مشکی نه مشکی خط قرمز
عین جمله شما رو در پست قبلم کپی کردم ببینی
ثانیا ۱۵۰ میکرو ۴۰۰ ولتی اشتباهه چون اولا تابحال سوخته و نشت کرده و درواقع بیکاره شده و ثانیا سالم هم باشه ولتاژ شمع دو برابر نمیشه و بستگی به قدرت بوبین داره که نمیدونم چقدره ولی میدونم اگه حدود ۱.۵ الی ۲ میکرو استفاده کنی تفاوت را میبینی .
اگه همون خازنی است که تصویرشو گذاشتی باشه الکترولیت نیست و سرامیکه و ۱۵۰ میکرو نیست و خیلی کمتر از ۱ میکرو بنظر میرسه که بازم چندان خوب نیست ( پست ۵۰ )

سپاس
 
آخرین ویرایش:

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,712
استاد جان ایجاد تاپیک جدید چطوریه؟ من پیداش نکردم یا فقط مدیران امکان ایجاد تاپیک و موضوع جدید دارند؟
آخه در مورد دوتا مطلب سوال دارم که خیلی به این تاپیک مربوط نمیشه خواستم بدونم کجا مطرح کنم؟
یکیش مدار شارژر گوشی با برق موتور
یکیش هم مداری که بشه کار اینورتر جوشکاری رو باهاش انجام داد برای کارهای خورده کاری و جزیی، نه بصورت حرفه ای

درود

اینجا داخل تاپیکه و امکان طرح تاپیک تازه نیست
برای شارژر میتونی بالای همین صفحه که از راست نوشته انجمن ، انجمن آموزش الکترونیک ، مدارهای الکترونیک ، تجربیات .بوق موتور ...
باید روی مدارهای الکترونیک کلیک کنی که وارد اون بخش میشه و بالای اون صفحه داخل مستطیل کوچیک نوشته« موضوع جدید » که کلیک کن و مطرح کن

اگه متوجه نشدم اینجا مطلعم کن کمی از زحمات شما رو جبران کنم
البته اینورتری که جوشکاری کنی مقدور شما نیست برای خودمم صرف نمیکنه مونتاژ کنم ولی برای جوشکاری AC میتونم راهنمایی کنم که با ترانس تقویت سلکتوری قدیمی حدود ۳ کیلو وات که بعد از کنتور نصب میکردن درست کنی ( اوراقی سالمش در سمساری ها پیدا میکنی )
اینو باید در بخش جوشکاری مطرح کنی یعنی بالای همین صفحه باید انجمن را کلیک و بخش جوشکاری را پیدا کنی و وارد بشی موضوع جدید را کلیک و مطرح کنی.

سپاس
 
آخرین ویرایش:

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,712
درود

در آخرین تست ، شمع را باز کردم و کمی بنزین توی سیلندر و روی شمع ریختم روشن شد یه دونه گاز هم خورد و فورا خاموش شد
لذا قطعا کاربراتور مشکلی داره و احتمالا به این دلیل که یکی دو سال بلااستفاده بوده منافذش بسته شده و بنزین به سیلندر نمیرسونه
باید کاربراتور را اوراق کنم ببینم چه مرگشه

سپاس
 

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,712
درود

جناب دیوید و سالار عزیز بالاخره کاربراتور را باز و تمیز کردم و روشن شد
اما پیچ تنظیمی که در تصویر با دایره قرمز مشخص کردم اگر بسمت بسته شدن یا عقربه ساعت بپیچم گویا نسبت بنزین و اکسیژن بهتر میشه و سرحال کار میکنه اما با گاز زیاد
و اگر در جهت عکس عقربه ساعت بپیچم گاز کم و نرمال میشه اما خیلی بد کار میکنه بطوریکه با گاز کم خاموش میشه

البته چون دخل ساختمان آوردمش باید اول بحالت نرمال دربیاد و بعد خازن را تست کنم مگر بیرون از ساختمان ببرم که برام سخته
ضمنا همه جور لوازم کاربراتور خریدم و آماده دارم و سوزن ژیگلور را هم عوض کردم و خار را در بالاترین محل ته سوزن ژیگلور گذاشتم ولی همیشه این مشگل را داشته که اون پیچ در حالتی باشه که سرحال و خوب کار کنه موتور تخت گاز است و ضمنا سوزن ژیگلور پایین پایین می افته و مربوط به سیم گاز نیست چون سیم گاز آزاده و در حالت عادی کشیده نیست و در حال کشیدن سوزن ژیگلور نیست

ضمنا منتظر طرح تاپیک بودم چرا مطرح نکردی ؟
اگه مطرح کردی و متوجه نشدم همین جا مطلع کن

سپاس
IMG_20190121_143132_912.jpg
 
آخرین ویرایش:

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,712
درود
با تنظیم همزمان دو پیچی که نو خریدم و عوض کردم و در تصویر پیوست مشخصه تقریبا مشکل گاز خوردن زیاد ، حل شد
در مورد نیش هندل
با همون خازن سرامیک بین راه سیم مشکی خط قرمز کنتاکت ۶ چنان با اولین جرقه شمع احتراق انجام میشه که خواستم درحالیکه با ابتدا هندل روشن میکنم ، فیلم بگیرم ولی ازآنجاکه با اولین جرقه روشن میشه و هندل پس میزنه و اگه سرعت هندل زدن کم باشه یا وسط هندل زدن بخوای ولش کنی چنان لگدی به کف پا میزنه که بروسلی هم نوکرش نمیشه لذا دو بار زمان فیلمبرداری لگد محکمی به کف پای من زد که ناگزیر شدم برای نیش هندل از آخر هندل استفاده کردم یعنی مطابق فیلم پیوست ، هندل را کاملا پایین بردم که پیستون فقط یک بار بتونه حرکت کنه و فیلم پیوست را گرفتم که البته داخل خونه است و باید در هوای سرد بیرون جواب بده که مطمئنم درست شده

این موتور از زمانیکه خریدم موقع هندل زدن ، آدم باید پاره میشد تا روشن بشه و عمرا با یک هندل روشن نمیشد ولی حالا بقدری راحت روشن میشه که باید با خازن تست کنی و ببینی
همونی شد که میخواستم
ضمنا با خازن های مختلف تست کردم چون باید با توجه به خازن داخلی خودش محاسبه بشه که در باکس های مختلف متفاوته و لذا مشخص نیست و جز تست عملی خازن های مختلف چاره دیگری نیست که با باکس ترانزیستوری این موتور ۳.۳ میکرو بهترین حالت و بالاترین ولتاژ را داد.
بصورت دائم با خازن استفاده میکنم ببینم تریستور میسوزونه یا نه

جناب دیوید و سالار عزیز بابت زحمات و رهنمایی های ارزنده شما بینهایت سپاسگزارم

سپاس

اینم فیلم نیش هندل
مشاهده فایل‌پیوست VID_20190123_005140_763.mp4IMG_20190124_205838.jpg
 
آخرین ویرایش:

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,712
درود

ضمن تقدیر و تشکر مجدد از همکاری و همفکری دوستانی که منجر به حصول مقصود شد.
موتور مورد نظر دارای این اشکال هست که ساسات ، باید حتما بالا یا وسط باشه یعنی در حالت نرمال فورا خاموش میکنه
بعبارتی دریچه هوا که توسط پولک گردی به اندازه سکه ۵۰۰ تومنی هست باید بسته باشه تا شدت مکش بنزین زیاد باشه
اگه در حالت میانه هم باشه یعنی اگه دریچه نیم باز هم باشه خاموش نمیکنه ولی در حالت بسته خیلی بهتر کار میکنه اما در حالت نرمال که دریچه باید باز باشه فورا خاموش میشه

ساعت ها دو پیچ تنظیم کاربراتور را در حالت های مختلف تنظیم کردم اما ثمری نداشت و گویا ایرادی در مکش بنزین هست
شیر بنزین و شلنگ هم سالمه و بنزین براحتی به کاربراتور میرسه
و شناور را بسختی تنظیم کردم که بنزین بحد کافی به کاسه کاربراتور برسه که سرریز نکنه و کمتر از نرمال هم نباشه
آیا به سوزن ژیگلور مرتبط نیست ؟
الان خار سوزن ژیگلور در انتهای آن است که کمترین مصرف را داره و سوزن پایین ترین حد قرار گرفته.

سپاس
 

David54

کاربر
2016-12-15
73
132
منزل
ساسات ، باید حتما بالا یا وسط باشه یعنی در حالت نرمال فورا خاموش میکنه
بعبارتی دریچه هوا که توسط پولک گردی به اندازه سکه ۵۰۰ تومنی هست باید بسته باشه تا شدت مکش بنزین زیاد باشه
اگه در حالت میانه هم باشه یعنی اگه دریچه نیم باز هم باشه خاموش نمیکنه ولی در حالت بسته خیلی بهتر کار میکنه اما در حالت نرمال که دریچه باید باز باشه فورا خاموش میشه
سلام
عذرخواهی و توضیح علت غیبتم رو بعدا میگم
اول-تو حالت درجا اینجوریه یا تو سرعت هم همینطوره؟
کاربرات یه گلویی رابط به انجین داره که معمولا لاستیک فشرده هستش البته نوع آلمینیومی هم هست، کاربرات و با دست کمی تکون بده ببین گلویی ترک بر نداشته چون در اون صورت هوا میکشه و درصد بنزین میاد پایین و خاموش میشه،، وقنی ساسات و میدی بالا پولکی ورودی هوا رو تنک میکنه و مقدار بنزین تو مخلوط سوخت بیشتر میشه ، یعنی به هر دلیل ، تو مخلوط سوخت بنرین کمتر از حد نیازه
یا گلویی رابط کاربرات به انجین ترک داره و هوا میکشه ، یا کاربرات تنظیم نیست
فک کنم گفتی قطعات داخل کاربرات و خریدی و عوض کردی، درسته؟
در این صورت لوله سوراخ سوراخ که سوزن زیگلور داخل اون قرار میگبره در انتهاش یه پیچ دیگه هم داره که یه سوراخ وسطش هست، اگه عوض کرده باشی ببین سوراخ این با قبلی یکیه یا نه
 

David54

کاربر
2016-12-15
73
132
منزل
ساسات ، باید حتما بالا یا وسط باشه یعنی در حالت نرمال فورا خاموش میکنه
بعبارتی دریچه هوا که توسط پولک گردی به اندازه سکه ۵۰۰ تومنی هست باید بسته باشه تا شدت مکش بنزین زیاد باشه
اگه در حالت میانه هم باشه یعنی اگه دریچه نیم باز هم باشه خاموش نمیکنه ولی در حالت بسته خیلی بهتر کار میکنه اما در حالت نرمال که دریچه باید باز باشه فورا خاموش میشه
سلام
عذرخواهی و توضیح علت غیبتم رو بعدا میگم
اول-تو حالت درجا اینجوریه یا تو سرعت هم همینطوره؟
کاربرات یه گلویی رابط به انجین داره که معمولا لاستیک فشرده هستش البته نوع آلمینیومی هم هست، کاربرات و با دست کمی تکون بده ببین گلویی ترک بر نداشته چون در اون صورت هوا میکشه و درصد بنزین میاد پایین و خاموش میشه،، وقنی ساسات و میدی بالا پولکی ورودی هوا رو تنک میکنه و مقدار بنزین تو مخلوط سوخت بیشتر میشه ، یعنی به هر دلیل ، تو مخلوط سوخت بنرین کمتر از حد نیازه
یا گلویی رابط کاربرات به انجین ترک داره و هوا میکشه ، یا کاربرات تنظیم نیست
فک کنم گفتی قطعات داخل کاربرات و خریدی و عوض کردی، درسته؟
در این صورت لوله سوراخ سوراخ که سوزن زیگلور داخل اون قرار میگبره در انتهاش یه پیچ دیگه هم داره که یه سوراخ وسطش هست، اگه عوض کرده باشی ببین سوراخ این با قبلی یکیه یا نه
 
بالا