آی پی امداد
آی پی امداد
آریا الکترونیک parcham تکشو

درخواست: پدیده جدید ی برای تولید برق مجانی {کسی میتونه کمک کنه}

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,019
2,806
31
حقیقتا باور کردن چنین دستگاه هایی هزاران برابر حیرت انگیزتر از خود آنهاست.
استاد عزیز با اجازه شما باید یک نکته ای رو عرض کنم این است که:
کار و رسالت خازن راه انداز در موتور تکفاز فقط ایجاد 90 درجه اختلاف فاز بین سیم پیچ کمکی نسبت به سیم پیچ اصلی هست لذا خازن نمی تواند نقش منبع ولتاژ در طولانی مدت را برای موتور داشته باشد به طوریکه بیشترین گشتاور در ایجاد زاویه بدست میاد (یا این زاویه را توسط دست با چرخش میل رتور ایجاد کرد یا از خازن راه انداز کمک بگیریم) که اثر اهمی سلفی سیم پیچ کمکی را خنثی کرده و بعد 75% دور نامی فقط تنها یک سیم پیچ در مدار موتور باقی می ماند با اختلاف فاز 90 درجه مقاوت سلفی خالص و موتور به کار خود ادامه می دهد
 
آخرین ویرایش:

gasemi.m100

VIP+ افتخاری
کاربر
2018-12-02
475
949
با سلام .با کسب اجازه از استاد غزال
عجب!!! بسیار ناراحت شدم که اینقدر داستان های ماورا و خرافات بر ما تاثیر گذار بوده که ساده ترین و اولین قانون علم که در کلاس های چهارم و پنجم ابتدایی خوانده بودیم مبنی بر پایستگی جرم و پایستگی انرژی رو نادیده میگیریم البته اگر آن را آن زمان درک کرده باشم
هر چند که بعد ها انیشتین قانونی بزرگ تر کشف کرد که قانون پایستگی انرژی-ماده نامیده شد. اما کماکان قوانین قبل در علوم غیر هسته ای جزو قوانین بدیهی و پایه ای حساب میشوند که البته مشکل از نحوی اموزش سیستم به اصطلاح اموزشی کشور ناشی می شه که نمره محورانه درک عمیق را قتل عام میکند
در دانشگاه چند مورد همچنین بحث های پیش میامد که واقعا غم انگیز بود و بنده به شدت باور کنندگان ان را مسخره میکردم نمیدونم استاد غزال چطور در کمال خون سردی جواب ارائه میدهند که نشان دهندی صبر بسیار زیاد ایشان هست
 

mehrdad540

کاربر
2020-02-27
453
634
شیراز
درود بر شما

حقیقتا باور کردن چنین دستگاه هایی هزاران برابر حیرت انگیزتر از خود آنهاست.
آنهم اهل فن که بنوعی محقق محسوب میشن و یا افراد تحصیل کرده چطور میتونن صداقت اینگونه کلاهبردار های محرز و بدیهی رو باور کنن.

بنحوی که یکی از دوستانم با تحصیلات دکترای الکترونیک و باوجودیکه بشکل بسیار اغراق آمیز و بسیار بیشتر از توانایی واقعی من بمن ایمان داره و همیشه اظهارات الکترونیکی منو بعنوان آیه تلقی میکرد ، اما نظر منو در خصوص یکی از این دستگاه ها نمیپذیرفت و مصمم شد سرمایه هنگفتی را برای مشارکت در تولید یکی از این دستگاه ها بمخاطره اندازد و خوشبختانه با اصرار و شروطی که برای مدعی منظور کردم تونستم از نهایی شدن قرارداد جلوگیری کنم ولی تا تایید نهایی مبالغی جهت مدت تست و برای هر روز پرداخت کرد ، بطوریکه مدعی پس از چند روز که متوجه شد گندش درمیاد فرار کرد و قادر به تماس با وی نشدیم و لذا امانت دار مورد وثوق طرفین که دستگاه در محل و مکان وی قرار داشت و در صورت عدم همکاری ، بعنوان معاونت در جرم کلاهبرداری قابل تعقیب میگردید و چاره ای جز همکاری نداشت ، لذا پلمپ دستگاه را با جلب موافقت امین باز کردیم و تقریبا ۹۰ درصد حجم آن باطری بود که عکس و فیلم هم جهت تعقیب قانونی تهیه شد که فعلا قابل انتشار نیست.

حقیقتا اگه من حضور نداشتم دودمان دوستم به باد رفته بود ولی تعجب و حیرتم از اینه که باور نکردن این ادعاها ، به علم و دانش و تجربه نیاز نداره و با اطلاعات عامیانه هم کلاهبرداری مدعی قابل احرازه ، ولی با این وجود طعمه کلاهبرداری میشن.

سپاس
سپاس فراوان خدمت استاد غزال عزیز
جسارتا بنده چند سالی در زمینه تعمیرات و سرویس و نگهداری و تولید برخی قطعات و فروش آسانسور فعالیت کردم
یادمه سال 94 بود رییس شرکتمون یه موتور از ترکیه خریده بود که محصول 3 کشور ترکیه و آلمان و یه کشور دیگه که الان بخاطر ندارم بود
تفاوت این موتور با موتورهای معمولی بازار در این بود که موتورهای معمولی از سیم نمره 4 تا 6 برای برقش استفاده کرده بودن ولی این موتور از کابل 6زوج برای برق ورودیش استفاده کرده بود
وقتی مسئول فروش شرکت علاقه شدید منو نسبت به اون موتور متوجه شد یه سری مشخصاتشو بهم گفت
ایشون گفتن فرق این موتور با موتورای مرسوم اینه که جریان خیلی کمی استفاده میکنه و بخاطر همین با همین چند نخ سیم میتونه آسانسور رو حرکت بده
اون زمان UPS مخصوص آسانسور که موجود بود قادر بود وقتی بین طبقات برق آسانسور قطع میشه کابین رو به طبقه پایینتر هدایت کنه و درب رو باز کنه و از اون به بعد آسانسور کاملا خاموش میشد یعنی فقط برای اینکه کسی داخل کابین حبس نشه کاربرد داشت نه کار کردن
ولی در صورت نصب این موتور فوق کم مصرف که البته درایو مخصوص خودشو داشت بطور میانگین تا 5روز آسانسور میتونست بدون برق شهری و فقط با استفاده از همون مدل UPS به کار خودش ادامه بده و راحت کار کنه حتی تو مشخصات گفته شده بود که 200 بار میتونه استارت بخوره
ازش پرسیدم از نظر تکنولوژیکی این موتور چه فرقی با موتورهای مرسوم داره که میتونه انقدر کم مصرف باشه؟
ایشون گفتن اکثر موتورهای موجود در بازار 4 یا 6 یا 8 قطبی هستن ولی این موتور 128 قطبی هست
و این صحبتهای دوستمون رو تا حدودی تایید میکنه ولی در عمل برای استفاده در ژنراتور نمیدونم مفید باشه یا نه
لینکشو الان سرچ کردم چنانچه وقت داشتید مطالعه بفرمایید ممنونم

https://parslift.com/مقاله/آسانسور-برق-تک-فاز.html
 

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,019
2,806
31
مشکل از نحوی اموزش سیستم به اصطلاح اموزشی کشور ناشی می شه که نمره محورانه درک عمیق را قتل عام میکند
شاه لایک.. تمام مفاهیم در دوره تحصیل کاملا انتزاعی و بدون ادراک بوده تنها حرف است و حرف ...
وقتی پای عمل برای مطلب علمی باز نشده باشه اون مطلب گنگ و مبهم تلقی میشه هم بکار نمیاد و ممکنه محصل بعدها به علت اطلاعات ناکافی و وافی دچار مشکل و هم باعث منجر به خسارت و آسیب به خود و تجهیزات بشه
 
آخرین ویرایش:

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,712
استاد عزیز با اجازه شما باید یک نکته ای رو عرض کنم این است که:
کار و رسالت خازن راه انداز در موتور تکفاز فقط ایجاد 90 درجه اختلاف فاز بین سیم پیچ کمکی نسبت به سیم پیچ اصلی هست لذا خازن نمی تواند نقش منبع ولتاژ در طولانی مدت را برای موتور داشته باشد به طوریکه بیشترین گشتاور در ایجاد زاویه بدست میاد (یا این زاویه را توسط دست با چرخش میل رتور ایجاد کرد یا از خازن راه انداز کمک بگیریم) که اثر اهمی سلفی سیم پیچ کمکی را خنثی کرده و بعد 75% دور نامی فقط تنها یک سیم پیچ در مدار موتور باقی می ماند با اختلاف فاز 90 درجه مقاوت سلفی خالص و موتور به کار خود ادامه می دهد

درود

روش های نوین و اختراعات جدید صرفا در حوزه افزایش بازدهی و بهره گیری هوشمندانه از انرژی های موجود و تبدیل انرژی جهت دسترسی به مقاصد است و سالهاست تولید انرژی از هیچ و پوچ منتفی شده و اگر تلاشی میشه و امیدی وجود داره ، صرفا در راستای مقاصد کلاهبرداری است و احدی از صاحبنظران علمی و فنی در این خصوص اهداف واقعی را تعقیب نمیکنند.

لذا باوجودیکه دسترسی به بازدهی ۱۰۰٪ ناممکنه اما با فرض صحت که به این بازدهی دست پیدا کنیم دراینصورت نیز در جهت تولید انرژی رایگان کاری انجام ندادیم و ذره ای انرژی رایگان تولید نکردیم ، مضافا که دستگاه مورد ادعا باید علاوه بر انرژی مورد نیاز سیستم ، انرژی مورد نیاز و مصرفی را نیز تولید کنه .

لذا تولید انرژی رایگان ، پرونده مختومه ای داره که هرگز تجدیدنظر و باز نخواهد شد .

سپاس
 

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,712
سپاس فراوان خدمت استاد غزال عزیز
جسارتا بنده چند سالی در زمینه تعمیرات و سرویس و نگهداری و تولید برخی قطعات و فروش آسانسور فعالیت کردم
یادمه سال 94 بود رییس شرکتمون یه موتور از ترکیه خریده بود که محصول 3 کشور ترکیه و آلمان و یه کشور دیگه که الان بخاطر ندارم بود
تفاوت این موتور با موتورهای معمولی بازار در این بود که موتورهای معمولی از سیم نمره 4 تا 6 برای برقش استفاده کرده بودن ولی این موتور از کابل 6زوج برای برق ورودیش استفاده کرده بود
وقتی مسئول فروش شرکت علاقه شدید منو نسبت به اون موتور متوجه شد یه سری مشخصاتشو بهم گفت
ایشون گفتن فرق این موتور با موتورای مرسوم اینه که جریان خیلی کمی استفاده میکنه و بخاطر همین با همین چند نخ سیم میتونه آسانسور رو حرکت بده
اون زمان UPS مخصوص آسانسور که موجود بود قادر بود وقتی بین طبقات برق آسانسور قطع میشه کابین رو به طبقه پایینتر هدایت کنه و درب رو باز کنه و از اون به بعد آسانسور کاملا خاموش میشد یعنی فقط برای اینکه کسی داخل کابین حبس نشه کاربرد داشت نه کار کردن
ولی در صورت نصب این موتور فوق کم مصرف که البته درایو مخصوص خودشو داشت بطور میانگین تا 5روز آسانسور میتونست بدون برق شهری و فقط با استفاده از همون مدل UPS به کار خودش ادامه بده و راحت کار کنه حتی تو مشخصات گفته شده بود که 200 بار میتونه استارت بخوره
ازش پرسیدم از نظر تکنولوژیکی این موتور چه فرقی با موتورهای مرسوم داره که میتونه انقدر کم مصرف باشه؟
ایشون گفتن اکثر موتورهای موجود در بازار 4 یا 6 یا 8 قطبی هستن ولی این موتور 128 قطبی هست
و این صحبتهای دوستمون رو تا حدودی تایید میکنه ولی در عمل برای استفاده در ژنراتور نمیدونم مفید باشه یا نه
لینکشو الان سرچ کردم چنانچه وقت داشتید مطالعه بفرمایید ممنونم

https://parslift.com/مقاله/آسانسور-برق-تک-فاز.html

درود

موضوعی که مطرح فرمودید کاملا درست و علمی است اما صرفا روش های زیرکانه ای جهت دستیابی به مقصود است .

یعنی اگه برای جابجایی افرادی به ۱۰ واحد انرژی نیاز داریم ، درصورت بازدهی ناچیز به ۱۳ واحد انرژی نیاز داریم یعنی اگه بازدهی ۱۰۰٪ باشه همون ۱۰ واحد کافیست.

اما هرگز با ۱ واحد انرژی قادر به تامین ۱۰ واحد انرژی نیستیم.

مثلا در سیستم های جدید آسانسور و انتخاب وزنه تعادل مناسب که وزن سنگینتر در حال سقوط باشه و وزن سبکتر در حال صعود .

دراینصورت میتونیم علاوه بر تولید انرژی مورد نیاز از طریق تبدیل انرژی ، ضمنا میتونیم چند واحد انرژی اضافه هم تولید کنیم که البته باید شرایط فراهم باشه .
مثلا اگه وزنه ای در طبقات فوقانی نداشته باشیم و باقی نمونده باشه و اطاقک آسانسور هم پایین و مملو از مسافر باشه دراینصورت نه تنها تولید انرژی ناممکن میشه بلکه جابجایی فقط با مصرف ماکزیمم انرژی میسر میشه و هیچ کلکی قابل اجرا نیست.

درواقع هوشمندی سیستم های جدید ، بهره گیری مناسب از امکانات موجود است که همیشه مهیا نیست ، اما بدون تردید در مدت قطع شدن برق شبکه با مشکلی مواجه نیست و فراهم کردن شروط لازم برای مدت کوتاه که برق قطع میشه قابل پیش بینی است.

و کاهش مصرف انرژی در واحد زمان در بدترین شرایط هم میسر است ، بویژه که مواقع اضطراری مورد هدف باشه که میتونیم با انرژی ناچیز اما با سرعت پایین و لذا در زمان طولانی تری به مقصود برسیم ، بنحوی که میتونیم با انرژی یک موتور سیکلت ، صدها قطار را با سرعت ناچیزی جابجا کنیم و یا اطاقک آسانسور که بین دو طبقه متوقف شده را با موتور ضعیفی به یک طبقه پایین تر برسانیم.

اما در هیچیک از موارد فوق از هیچ و پوچ انرژی بدست نیاوردیم و فقط بمنظور تبدیل انرژی از انرژی های در دسترس ، استفاده هوشمندانه ای کرده ایم .

سپاس
 

mehrdad540

کاربر
2020-02-27
453
634
شیراز
درود

موضوعی که مطرح فرمودید کاملا درست و علمی است اما صرفا روش های زیرکانه ای جهت دستیابی به مقصود است .

یعنی اگه برای جابجایی افرادی به ۱۰ واحد انرژی نیاز داریم ، درصورت بازدهی ناچیز به ۱۳ واحد انرژی نیاز داریم یعنی اگه بازدهی ۱۰۰٪ باشه همون ۱۰ واحد کافیست.

اما هرگز با ۱ واحد انرژی قادر به تامین ۱۰ واحد انرژی نیستیم.

مثلا در سیستم های جدید آسانسور و انتخاب وزنه تعادل مناسب که وزن سنگینتر در حال سقوط باشه و وزن سبکتر در حال صعود .

دراینصورت میتونیم علاوه بر تولید انرژی مورد نیاز از طریق تبدیل انرژی ، ضمنا میتونیم چند واحد انرژی اضافه هم تولید کنیم که البته باید شرایط فراهم باشه .
مثلا اگه وزنه ای در طبقات فوقانی نداشته باشیم و باقی نمونده باشه و اطاقک آسانسور هم پایین و مملو از مسافر باشه دراینصورت نه تنها تولید انرژی ناممکن میشه بلکه جابجایی فقط با مصرف ماکزیمم انرژی میسر میشه و هیچ کلکی قابل اجرا نیست.

درواقع هوشمندی سیستم های جدید ، بهره گیری مناسب از امکانات موجود است که همیشه مهیا نیست ، اما بدون تردید در مدت قطع شدن برق شبکه با مشکلی مواجه نیست و فراهم کردن شروط لازم برای مدت کوتاه که برق قطع میشه قابل پیش بینی است.

و کاهش مصرف انرژی در واحد زمان در بدترین شرایط هم میسر است ، بویژه که مواقع اضطراری مورد هدف باشه که میتونیم با انرژی ناچیز اما با سرعت پایین و لذا در زمان طولانی تری به مقصود برسیم ، بنحوی که میتونیم با انرژی یک موتور سیکلت ، صدها قطار را با سرعت ناچیزی جابجا کنیم و یا اطاقک آسانسور که بین دو طبقه متوقف شده را با موتور ضعیفی به یک طبقه پایین تر برسانیم.

اما در هیچیک از موارد فوق از هیچ و پوچ انرژی بدست نیاوردیم و فقط بمنظور تبدیل انرژی از انرژی های در دسترس ، استفاده هوشمندانه ای کرده ایم .

سپاس
ممنونم از بذل توجهتون استاد
مطلبو خوندین مهندس؟
بنظرتون وقتی که انواع موتورهای مرسوم فقط میتونن یک طبقه پایین برن و درب کابین رو باز کنند ولی این موتور میتونه با همون ups قبلی 200بار استارت بخوره و بالا وپایین بره
یعنی در بالاترین حد ممکن فقط تلفات نداشتیم یا اینکه واقعا بشر تونسته انقلابی کنه؟
البته اون زمان که بهترین موتور آسانسور حدود 7 ملیون تومان بود این موتور رو با درایوش بین45 تا 60 ملیون بهم قیمت دادند شاید یکی از مشکلاتی که تا الان فراگیر نشده همین اختلاف قیمتشه
 

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,712
ممنونم از بذل توجهتون استاد
مطلبو خوندین مهندس؟
بنظرتون وقتی که انواع موتورهای مرسوم فقط میتونن یک طبقه پایین برن و درب کابین رو باز کنند ولی این موتور میتونه با همون ups قبلی 200بار استارت بخوره و بالا وپایین بره
یعنی در بالاترین حد ممکن فقط تلفات نداشتیم یا اینکه واقعا بشر تونسته انقلابی کنه؟
البته اون زمان که بهترین موتور آسانسور حدود 7 ملیون تومان بود این موتور رو با درایوش بین45 تا 60 ملیون بهم قیمت دادند شاید یکی از مشکلاتی که تا الان فراگیر نشده همین اختلاف قیمتشه

درود

بله مقاله مورد نظر را مطالعه کردم و از عنایت شما سپاسگزارم.
از این حیث که مصرف انرژی در الکتروموتورهای پر بازده و جدید کمتر و بازدهی افزایش یافته ، تردیدی وجود نداره اما نه در حدی که این مقاله ادعا میکنه.

اتفاقا من مدتی با شرکت شیندلر همکاری و ماجراهایی داشتم و تجربیاتی در این خصوص دارم.
بخشی از ادعاهای مقاله صحت نداره و با غلو شدیدی جهت جذب مخاطب مطرح شده البته همانطور که در توضیحات پست قبل عرض کردم ادعای مصرف انرژی آسانسور ۶ نفره که بمیزان سشوار باشه در شرایط خاصی درسته و اساسا در شرایط مطلوب , به این مقدار انرژی هم نیاز نداره و حتی قادر به تولید انرژی اضافه هم هست ، اما این شرایط برای همیشه فراهم نیست .

زیرا آسانسور دارای اطاقک مسافر و همچنین وزنه تعادل هست بطوریکه وزنه ها برخلاف جهت اطاقک حرکت میکنن و لذا مادامیکه قادر باشیم
بخش حرکت نزولی را سنگین تر از بخش صعودی انتخاب کنیم دراینصورت قادر به تولید انرژی اضافه هم هستیم.

مثلا فرض کنید وزن اطاقک و مسافران رویهم ۵۰۰ کیلو در طبقه پنجم قرار دارد و قادریم وزنه هایی که در طبقه دوم قرار دارد تخلیه کنیم و با وزن ۲۰۰ کیلو انتخاب و آماده کنیم .
دراینصورت برای پایین رفتن مسافران نه تنها نیاز به مصرف برق نداریم بلکه در زمان پایین آمدن مسافران ، نیروی الکتریکی هم تولید میشه.

اما فرض کنید اطاقک با حداکثر ظرفیت و با وزن ۷۰۰ کیلو پر شده و در طبقه همکف است و وزنه ها در بالاترین طبقه و در سبک ترین مقدار است و وزنه ای دیگری هم در طبقه فوقانی وجود نداره که وزنه ها را سنگین تر از اطاقک کنیم ، دراینصورت انرژی مصرفی معادل انرژی پنجاه سشوار هم تکونش نمیده .

ضمنا درسته که بازده الکتروموتورهای جدید بسیار بالا رفته به راندمان ۹۹٪ رسیده اما انرژی مصرفی تقریبا حدود نصف و کمی کمتر از نصف میشه و امکان کاهش خارق العاده وجود نداره و لذا نیاز به انرژی کمتر مدیون ابتکارات هوشمندانه از جمله جابجایی وزنه ها و انتخاب مناسب وزنه و امثالهم است ، یعنی با شرایط موجود اگه یک آسانسور با الکتروموتورهای پیشرفته با انرژی مصرفی یک سشوار کار کنه ، چنانچه از الکتروموتورهای قدیمی استفاده کنیم به انرژی دو و یا حداکثر ۳ سشوار نیاز داره .

سپاس
 

mehrdad540

کاربر
2020-02-27
453
634
شیراز
درود

بله مقاله مورد نظر را مطالعه کردم و از عنایت شما سپاسگزارم.
از این حیث که مصرف انرژی در الکتروموتورهای پر بازده و جدید کمتر و بازدهی افزایش یافته ، تردیدی وجود نداره اما نه در حدی که این مقاله ادعا میکنه.

اتفاقا من مدتی با شرکت شیندلر همکاری و ماجراهایی داشتم و تجربیاتی در این خصوص دارم.
بخشی از ادعاهای مقاله صحت نداره و با غلو شدیدی جهت جذب مخاطب مطرح شده البته همانطور که در توضیحات پست قبل عرض کردم ادعای مصرف انرژی آسانسور ۶ نفره که بمیزان سشوار باشه در شرایط خاصی درسته و اساسا در شرایط مطلوب , به این مقدار انرژی هم نیاز نداره و حتی قادر به تولید انرژی اضافه هم هست ، اما این شرایط برای همیشه فراهم نیست .

زیرا آسانسور دارای اطاقک مسافر و همچنین وزنه تعادل هست بطوریکه وزنه ها برخلاف جهت اطاقک حرکت میکنن و لذا مادامیکه قادر باشیم
بخش حرکت نزولی را سنگین تر از بخش صعودی انتخاب کنیم دراینصورت قادر به تولید انرژی اضافه هم هستیم.

مثلا فرض کنید وزن اطاقک و مسافران رویهم ۵۰۰ کیلو در طبقه پنجم قرار دارد و قادریم وزنه هایی که در طبقه دوم قرار دارد تخلیه کنیم و با وزن ۲۰۰ کیلو انتخاب و آماده کنیم .
دراینصورت برای پایین رفتن مسافران نه تنها نیاز به مصرف برق نداریم بلکه در زمان پایین آمدن مسافران ، نیروی الکتریکی هم تولید میشه.

اما فرض کنید اطاقک با حداکثر ظرفیت و با وزن ۷۰۰ کیلو پر شده و در طبقه همکف است و وزنه ها در بالاترین طبقه و در سبک ترین مقدار است و وزنه ای دیگری هم در طبقه فوقانی وجود نداره که وزنه ها را سنگین تر از اطاقک کنیم ، دراینصورت انرژی مصرفی معادل انرژی پنجاه سشوار هم تکونش نمیده .

ضمنا درسته که بازده الکتروموتورهای جدید بسیار بالا رفته به راندمان ۹۹٪ رسیده اما انرژی مصرفی تقریبا حدود نصف و کمی کمتر از نصف میشه و امکان کاهش خارق العاده وجود نداره و لذا نیاز به انرژی کمتر مدیون ابتکارات هوشمندانه از جمله جابجایی وزنه ها و انتخاب مناسب وزنه و امثالهم است ، یعنی با شرایط موجود اگه یک آسانسور با الکتروموتورهای پیشرفته با انرژی مصرفی یک سشوار کار کنه ، چنانچه از الکتروموتورهای قدیمی استفاده کنیم به انرژی دو و یا حداکثر ۳ سشوار نیاز داره .

سپاس
از اینکه وقت گذاشتید و بررسی فرمودید کمال تشکر رو دارم استاد
پس شما این ادعا رو رد میکنید
راستش قبل از اینکه برای این شرکت جدیده کار کنم که ادعای فروش این موتور رو داشت برای شرکت تیسن کروپ کار میکردم و برای منم خیلی مشکوک بود که چطور همچین انقلابی رخ داده درصورتیکه تکنولوژی سال 2006 آلمان که در هتلهای شیراز و پارس و چمران نصب شده هنوز دست از ساخت موتورهای گیرلس 18کیلووات برنداشته و از اینجا مشکوکتر شدم که یک مشتری شخصی ساز به تورم خورد و این موتور رو بهش پیشنهاد دادم خیلی مشتاق به خرید شد به شرکت اعلام کردم که یک نمونه میخام سفارش بدم ایناهم در چندین مورد تغییر قیمت دادن وتا 60 ملیون هم پیش رفتند با این وجود مشتری اسرار بر خرید این موتور داشت و راضی بود ولی دیگه جوابی از شرکت دریافت نکردم واین نشون میداد که یا ادعای شرکت تولید کننده بی اساس بوده یا نتونستن بطور کامل درایو رو وارد یا پشتیبانی کنن چون موتور رو خودم دیدم ولی اثری از درایو نبود و یا نتونستن با جعبه رویزیون اونو ست کنن
 

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,712
از اینکه وقت گذاشتید و بررسی فرمودید کمال تشکر رو دارم استاد
پس شما این ادعا رو رد میکنید
راستش قبل از اینکه برای این شرکت جدیده کار کنم که ادعای فروش این موتور رو داشت برای شرکت تیسن کروپ کار میکردم و برای منم خیلی مشکوک بود که چطور همچین انقلابی رخ داده درصورتیکه تکنولوژی سال 2006 آلمان که در هتلهای شیراز و پارس و چمران نصب شده هنوز دست از ساخت موتورهای گیرلس 18کیلووات برنداشته و از اینجا مشکوکتر شدم که یک مشتری شخصی ساز به تورم خورد و این موتور رو بهش پیشنهاد دادم خیلی مشتاق به خرید شد به شرکت اعلام کردم که یک نمونه میخام سفارش بدم ایناهم در چندین مورد تغییر قیمت دادن وتا 60 ملیون هم پیش رفتند با این وجود مشتری اسرار بر خرید این موتور داشت و راضی بود ولی دیگه جوابی از شرکت دریافت نکردم واین نشون میداد که یا ادعای شرکت تولید کننده بی اساس بوده یا نتونستن بطور کامل درایو رو وارد یا پشتیبانی کنن چون موتور رو خودم دیدم ولی اثری از درایو نبود و یا نتونستن با جعبه رویزیون اونو ست کنن

درود

اشکال اینجاست که ، تعویض موتور ، کفایت نمیکنه و اساسا بقیه متعلقات آسانسور بویژه سیستم تعویض وزنه های تعادل و انتخاب وزنه مناسب ، اساسی ترین و ضروری ترین بخش آسانسور هست که در شیوه های قدیمی پیش بینی نشده و باید کل ساختار در تمامی طبقات با این قابلیت تجهیز بشه تا موتورهای مورد نظر قابل استفاده بشه .

درواقع ساختار هوشمندانه جدید موجب کاهش مصرف انرژی میشه و نوع موتور نقش اصلی را ایفا نمیکنه .
چون درسته که الکتروموتورهای جدید و پیشرفته راندمان بسیار بالایی دارند اما تفاوت راندمان موتورهای قدیمی و جدید چندان زیاد نیست و لذا سیستم های جدید بنوعی طراحی شده اند که برای جابجایی افراد نیاز به انرژی الکتریکی نداشته باشه و با انرژی پتانسیل کار کنه ، نه اینکه جریان مصرفی یک سشوار بتونه وزن ۶ نفر را تحمل و جابجا کنه ، بنحویکه حتی انرژی اضافه تولید میکنه زیرا کل مصرف منحصر به جریان ناچیز سیستم الکترونیکی و جابجا کردن و انتخاب وزنه هاست و پس از انتخاب وزنه دیگه نیاز به جریان الکتریکی نداره و از پتانسیل وزنه ها و وزن اطاقک و وزن مسافر برای حرکت اطاقک آسانسور استفاده میشه نه از گشتاور الکتروموتور.

البته همانطور که قبلا تاکید کردم در برخی از موارد که شرایط لازم فراهم نیست ، ناگزیر به استفاده از جریان زیاد هم میشه اما در مجموع ، تحول چشمگیری در مصرف انرژی و بخصوص در زمان قطع برق محسوب میشه.

بخصوص که مطابق پیش بینی صاحبنظران ، در آینده نه چندان دور استفاده از شبکه برق منطقه ای کمرنگ میشه و هر واحدی انرژی مورد نیاز خود را از طریق توربین های بادی و سلول های خورشیدی و استفاده از انرژی هایی مانند باز و بسته شدن درب های ساختمان و امثالهم تامین میکنه و آسانسورهای جدید اهمیت و ضرورت فوق العاده ای پیدا میکنه.

سپاس
 
آخرین ویرایش:
بالا