آی پی امداد
آی پی امداد
آریا الکترونیک parcham تکشو

مشکل: راهنمایی خنک نکردن کولر گازی اینورتر ال جی

tuning_shop

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-05-06
313
1,137
با سلام دوستان و همکاران گرامی
بنده کولر گازی ال جی DUAL INVERTER دارم از اول امسال شدت خنکی به شدت کاهش پیدا کرده و میشه گفت دیگه خنک نمیکنه و باد تقریبا معمولی میزنه
پنل بیرونی و داخلی سرویس کردم و کامل شستم
گاز که چک شد روی 95بود که شارژ شد اما ج نگرفتم
مجددا گاز تخلیه و وکیوم شد دباره گاز شد اما ج نداد
ولت سر سیم های موتو در حالت پاور 200 هست اما فن بیرون تو حالت تند نمیره و بادی که میزنه گرما نداره و رادیاتور هم داغ نمیشه
چنتا از همکاران که کولر کار میکردن اومدن و متوجه عیبش نشدن
دوستان امکانش هست راهنمایی کنن
ولت سر موتور تو حالت پاور بین قطب باید 200 باشه یا بیشتر ؟
مشکل از گاز هست بنظرتون ؟
1c18b4f9-3e45-4d3b-95a3-98b04fc5f19b.jpg
9bc86cc3-950f-48b6-a319-127827d1995b.jpg
17f2f048-05b8-4b84-99c0-63a806531e81.jpg
8232f879-e73c-4cda-8450-ebf47b37015a.jpg
e7c33565-8292-4ce4-b827-da3443f94529.jpg
 

tuning_shop

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-05-06
313
1,137
سنسورهای بیرونی از نظر اهمی چک کردم لوله شبکه رادیات 7 کیلو کندانسور 2.2 کیلو که با متغییر هستن
و سنسور کمپرسور 27کیلو که بازم با تغییر دما کم زیاد میشه
وقتی هم که فیش در میارم دستگاه میره رو ارور
 

Mahdi neda

کاربر vip
کاربر
2016-08-28
137
356
سلام
اگه اشتباه نکرده باشم سنسور دیسشارژ کمپرسور باید 200 کیلو باشه که شما گفتین 27 کیلو،یعنی اینکه احتمال داره خراب باشه.
امیدوارم کمکی کرده باشم.
 

arash_240

کاربر vip
کاربر
2010-07-30
14
22
با سلام به شما دوست عزیز زمانی که شما لوکر رو گازگیری میکنید گیج شما باید روی 65 قرار بگیره زمانی که 65 رو نشون داد یعنی گاز لولر شما تکمیل هست و باید لوله بزرگ شما که لوله برگشت هست خنک باشد اگر لوله کوچیک شما خنک بود لوله مویی های لوکر گرفته است و گاز درحال گردش رو نمیتونه پودر کنه که وارد سیکل کنه که سرمایی تولید کنه توجه داشته باش که اگر شما به موتوز بیش از حد گاز تزریق کنید مثل ماشینی میمونه که سفحه کلاج نداشته باشه و شما هی بهش گاز میدید وهیچ حرکتی نمیکنه شما نیاز به یک امپرمتر کلمپی دارید که اون رو دور سیم بندازید و امپر اون رو بگیرید
 

tuning_shop

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-05-06
313
1,137
ممنونم مهندس
برق سر کمپرسور در حالت حداکثر قدرت باید چند باشه ؟؟؟
 

superstar

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
2006-10-21
254
1,136
طبق نظره استاد عزیز همکارمون که به سنسور اشاره فرمودند
دور تند موتور هنگامی فعال میشود که سنسو دما را حس کرده باشه و به رله دور تند دستور صادر شده باشد
شما ابتدا رادیات بیرونی را لمس کنید ببیند داغ هست یا معمولی اگر معمولی هست که سنسور سالمه ولی اگر داغ هست و دور تند غیر فعال هست پس سنسور خرابه
که بعید میدونم اینچنین باشه اگر سیکل گاز بدرستی انجام شود مشکل از برد و قسمت های الکترونیکی هست و اینکه فشار گاز در اینورتور با کولرهای معمولی متفاوت است
بهترین کاری که انجام دادید تخلیه کامل گاز و شارژ مجدد ان بوده چرا که گاز r410 یک گاز ترکیبی میباشد
 

superstar

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
2006-10-21
254
1,136
در ضمن توضیحات کامل باید میدادی از جمله
ایا لوله کولر یخ میزده
ایا کمپرسور اورلود میکنه یا مدام کار میکنه
بدون هیچ تخیلی از نظر کارایی و سیکل گاز
گاز بصورت گاز از لوله رفت (لوله با یک)به طرف اواپراتور بیرونی میرود که به لوله مویی رسید و بر اثر فشار و تنگ شدن مسیر گاز به مایع(پودر) تبدیل شده و درون اواپراتور چرخش کرده و گرمای محیط را گرفته و بسمت رادیاتور برگشت داده میشود و توسط فن درجه حرارت گاز پایین امده سپس به کمپرسور هدایت میشور
در این مسیر لوله مویی اگر گرفته باشد حتما موتور اورلود میکند نقش خازن در این مدار بی تاثیر نبود و باعث ناکارامدی کمپرسور میشود
بهتر است یک متخصص از نزدیک موارد را چک نماید
موفق باشید
 

Mahdi neda

کاربر vip
کاربر
2016-08-28
137
356
ممنون بابت نظرات اساتید عزیز
قصد جسارت ندارم ولی تا جایی که بنده اطلاع دارم کولر اینورتر خازن کمپرسور ندارد و دور کمپرسور با رله تغییر نمیکند.
کمپرسور از طریق برد و بلوک های ipm و igbt کنترل می شود.
و اینکه معمولا کمپرسورهای اینورتر از طریق فرکانس کنترل می شوند و خیلی حساس هستند که با کوچکترین مشکلی ارور می دهند.
پس یعنی وقتی ارور ندارین باید جای دیگه ای دنبال این مشکل بگردین که بنده به سنسور دیسشارژ و شیر اکسپنشن مشکوک هستم که متاسفانه توی تصویر ها ندیدم.
پیشنهاد می کنم که شما ابتدا گیج بزارید ببینید سیستم گردش داره یا نه.اگه داشت به جای سنسور یه مقاومت متغیر 200 کیلو قرار بدین و تست بگیرید ببینید اوکی میشه یا نه. اگه نشد مقاومت رو کمتر کنید دوباره تست کنید.باز هم اگه نشد احتمالا شیر اکسپنشن تون به اصطلاح قفل کرده و باید بوبین رو از روش بردارین و با آهن ربای قوی دورش بچرخونین شاید آزاد کنه.
 
بالا