آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

قطع وصل ممتد رله پاور p5

ali_tala

کاربر
2008-06-19
64
149
به هر صورت به نحوی اتصالی در مدار دارید . اینطور که دوستان و همکاران در پستهای قبلی ذکر کردند تجربه این رو داشتند که با تعویض فت های خروجی مشکل حل شده .

سلام
فت های خروجی سالم هستند تمام 12 عدد چک شدند اما احتمال اینکه مشکل از ایسی های کنترل فت ها خروجی باشه هم هست ؟
تشکر
 

asghar611

کاربر vip
کاربر
2021-01-07
33
59
تهران
سلام
فت های خروجی سالم هستند تمام 12 عدد چک شدند اما احتمال اینکه مشکل از ایسی های کنترل فت ها خروجی باشه هم هست ؟
تشکر

بعیده این مورد اما عجیب هم نیست ‌
اما دوستان در پستهای قبل ذکر کردن که با اینکه سالم بودن این مشکل پابرجا بوده .
به هر حال شما تست سرد گرفتی احتمالا
تست گرم هم در صورت امکان با رعایت موارد ایمنی در نظر داشته باشین .
 

H.P.milioner

کاربر
2021-04-15
5
1
من هم همین مشکل رو دارم فقط همراه با قطع و وصل رله لامپ تست هم قطع و وصل میشه لطفا اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید با تشکر
 

yousefi

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2007-04-23
335
505
اذربایجان شرقی
با سلام
ترمینالهای خروجی را با اهم.متر در حالت دیود تست نمایبد که اتصال کوتاه نباشند .در صورت نرمال بودن وضعیت خروجی احتمالا درایور های ماسفتهای خروجی که در پشت برد نصب میباشند مشکل دارند
 

Mostafahe

کاربر vip
vip
کاربر
2019-01-23
215
222
شهرکرد
من هم همین مشکل رو دارم فقط همراه با قطع و وصل رله لامپ تست هم قطع و وصل میشه لطفا اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید با تشکر
چون توان پاور بالاست با لامپ تست رون نمیشه بدون لامپ تست باید روشن کنی
 

mdm110

کاربر
2021-04-21
1
1
38
با سلام.
دوست عزیز این رلها ها از دو جهت فرمان می گیرند:
1- وقتی قسمت ولتاژ قسمت اول اوکی بود و ماسفتها خوب عمل کردند فرمان 1 استارت می گیرند. یعنی اوکی بودن قسمت اول مدار پاور، رله ها وصل می شود.
2- وقتی در خروجی قسمت دوم مدار پاور مشکلی نبود فرمان 2 ادامه را دارند. یعنی اگر خروچی اتصال کوتاه یا کاهش شدید ولتاژ یا ... بود رله ها فرمان قطع می گیرند.
در حقیقت در این دو حالت پاور در حالت استند بای به نحوی باقی می ماند و مدار را کنترل می کند و نمی گذارد تا مسافت های قدرت قسمت دوم قبل از ترانس خروجی عمل کند.

بنابر این اگر تمامی مسافت ها و ولتاژهای قسمت اول اوکی بود ( همانطور که خودتان نوشته اید تعویض و برسی کرده اید) اختمال زیاد یکی از ماسفت های زیر هیت سینگ کنار ترانس خراب است.
بازم اگر نکته ای بود در خدمت هستم. 09102048006
موفق باشید
 
بالا