آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

اخبار: گوگل چی فکر میکنه؟

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

دنی سالیوان راجع به جایگزینی عنوان با متنی از سایت صحبت های خوبی کرده:

اگه متوجه شدید که گوگل یک یا چند عنوان صفحه شما رو جایگزین کرده معنیش این هست که عنوانی که شما نوشتید به خوبی محتوا رو منعکس نمیکنه.
اگه از انتخاب متن گوگل راضی نیستید می تونید یه تگ عنوان جدید بنویسید.
با توجه به اینکه گوگل در حال اصلاح این به روزرسانی هست انجام تغییرات زیادی توصیه نمیشه.
گوگل تایید کرده که بیشتر از 80% صفحات نشون داده شده تگ عنوان اصلی خودشون رو حفظ می کنند.

سربلند باشید:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

گوگل ویژگی
Discover Follow رو به Chrome Android Beta که Chrome Canary هم گفته میشه اضافه کرده. Discover Follow چی هست؟ بهتون اجازه میده یه وب سایت رو فالو داشته باشید و وقتی مقاله جدیدی منتشر میشه اونو ببینید.
البته فعلا مثل خیلی از ویژگی های دیگه برای کاربران آمریکایی فعال هست.
گوگل برای دارندگان سایت توصیه میکنه از RSS یا Atom فید استفاده کنند. اگه هم نداشته باشند گوگل به طور خودکار یه فید برای کل سایت ایجاد میکنه.
همین طور این قابلیت وجود داره که از چند تا فید استفاده بشه(متناسب با بخش های مختلف سایت). ترتیب فیدها اهمیت اونا رو نشون میده.

سربلند باشید:)
 
آخرین ویرایش:

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

گوگل اعلام کرده به روزرسانی Page Experience(تجربه صفحه) به پایان رسید.
این یه آپدیت بزرگه که 4 تا زیر مجموعه داره:
- Core Web Vitals: که خودش به تنهایی یه آپدیت بزرگ و مهم هست و دغدغه جدی سئوکارها بوده تو ماه های اخیر.
- Mobile-friendly
- HTTPS
- No intrusive interstitials: نبودن واسطه های مزاحم-این چی هست؟ یعنی وقتی وارد یه سایتی میشید فرضا یه کادری براتون باز میکنه که محتوای اصلی براتون نشون داده نمیشه تا وقتی رو این کادر کلیک کنید و ازتون میخواد یه کاری انجام بدید. مثلا دوره شونو خریداری کنید یا تو سایت ثبت نام کنید یا هرچی...این کی بد هست؟ جان مولر گفته وقتی محتوای اصلی رو پوشش میده نه اینکه بودن تبلیغات تو صفحه بد باشه(بهرحال سایت ها باید کسب درامد کنند دیگه) و درواقع زمانی عامل مزاحم هست که برای کاربرا مزاحمت محسوب بشه(حالا مدیران سایت ها باید خودشونو جای مخاطبا بذارند و انتخاب کنند)

دلاتون پر از شادی:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

گوگل نیوز تو به روزرسانی جدیدش به جای ارسال محتوا به صفحات AMP، کاربرا رو مستقیما به صفحات وب سایت ها هدایت میکنه(خواهد کرد).
هیچ اقدامی از طرف مدیران سایت ها و سئوکارها نیاز نیست.
احتمالا این تغییرات اوایل نوامبر اعمال بشه.
قراره گوگل قبل از اعمال تغییر اطلاع رسانی کنه.

بازم پست داریم:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

بعضیا ابراز نگرانی کردند که تعداد صفحات شون تو گزارش های سرچ کنسول هر ماه کاهش پیدا میکنه...جان مولر جواب داده:
گوگل نمونه ای از URL های وب سایت ها رو بررسی میکنه بنابراین نبودن یک یا چندین(یا حتی بیشتر) URL به معنی مشکل دار بودن شون نیست، فقط نشون میده گوگل اونا رو بررسی نکرده مخصوصا برای گزارش های Core Web Vitals، AMP، موبایل فرندلی بودن و...
بعد هم ادامه داده:
نگران صفحاتی که در موردشون گزارشی داده نشده نباشید و رو گزارش هایی که ارائه شده تمرکز کنید.

تموم شد:)
الان این ساعت بخوام تنهایی برگردم خونه احتمالا یه جای مسیر خوابم ببره:redface:اما مصمم بودم امشب حتما پست بذارم...
خسته ام سرکاری که دوسش دارم و ازین خستگیا آخر تایم کاری-برا همه مون آرزو می کنم:)
تحقق قشنگ ترین رویاهاتونو آرزو می کنم
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

بعد به روزرسانی "عنوان صفحه" تو گوگل، این سوال پیش اومده که آیا گوگل برای رتبه بندی سایت از عنوانی که خود سایت استفاده می کرده، استفاده میکنه یا از عنوانی که خودش جایگزین کرده؟
جان مولر هم تایید کرده که فعلا همین طوره(عنوانی که خود سایت نوشته برا رتبه بندی استفاده میشه) اما شاید بعدا تغییر کنه.
همین طور ادامه داده:
اگه کلمه کلیدی که تو عنوان اصلی ازش استفاده کردید، با یه کلمه دیگه توسط گوگل-جایگزین بشه، بازم تو رتبه بندی سایت از همون کلمه خودتون استفاده میشه

پست بعدی یه سوال خیلی خوبه:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

یه پرسش و پاسخ خیلی خیلی مفید!

حالا که گوگل یه جاهایی "عنوان" رو تغییر میده از جان مولر پرسیدند که اگه گوگل عنوان ما رو تغییر داد، آیا بهتر نیست ما هم عنوان مونو تغییر بدیم؟! بالاخره گوگله، احترامش واجبه...!!...
جان مولر هم جواب داده: نه این توصیه نمیشه(گوگله که باشه). جایگزینی های گوگل به طور پیش فرض عناوین برتر نیستند و لزوما رتبه بندی سایت رو بهبود نمیدند. با توجه به الگوریتم های فعلی حذف عنوان اصلی که خودتون نوشتید ممکنه رو رتبه بندی سایت تون تاثیر منفی داشته باشه. این قسمت از جوابشو خیلی دوست دارم: الگوریتم ها به این چیزا نگا می کنند اما شما سایت تونو بهتر می شناسید. کاربراتونو بهتر می شناسید. من باشم کورکورانه از الگوریتم های گوگل پیروی نمی کنم...شاید یه وقتایی الگوریتم ها ایده های خوبی بدند اما من کورکورانه ازونا پیروی نمی کنم.

-کلا طرز فکری که جان مولر میده بیشتر از جوابی که میده قشنگه و حال آدمو خوب میکنه:)-

حال دل تون و روزتون و روزگارتون خوب:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

تغییر قالب سایت رو سئوی سایت تاثیر میذاره.
گوگل میگه که: قالب های خوب درک محتوا رو برای موتورهای جستجو آسون می کنند، جان مولر هم تایید کرده که تغییر قالب رو سئوی سایت تاثیر میذاره.

تغییر قالب می تونه رو سرعت سایت به عنوان تغییر در ساختار صفحه، پیوندهای داخلی و معماری تاثیر بذاره.
معماری سایت یه مشکل بزرگه مخصوصا تو بازسازی سایت، چون ممکنه بعضی از موضوعات با معماری موجود مطابقت نداشته باشند.

موفق باشید
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

گوگل Smart Display و Standard Display رو با هم ادغام میکنه.
کاربرا هم می تونند بین حالت های سفارشی و خودکار یکی رو انتخاب کنند.
گوگل کمپین Smart Display رو در سال 2017 ایجاد کرد تا به تبلیغ کننده ها اجازه بده از یه تجربه نمایش خودکار استفاده کنند.
در سال 2018 هم تبلیغات نمایش پاسخگو به عنوان قالب نمایش پیش فرض جدید ارائه شد که بازخورد بهتری هم داشت.
بعدا حالت های دیگه ای هم اضافه شدند که تفاوت های کمی باهم داشتند(همپوشانی) داشتند.
الان گوگل اومده دوتاشو با هم ادغام کرده.

موفق باشید
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

پس از اینکه گوگل عناوین بعضی از مقاله ها رو با عناوینی که خودش مناسب می دونست جایگزین میکنه، مدام دارند راجع به این موضوع صحبت می کنند یا سوال می کنند، و به این سوالا هم پاسخ های درست و متفاوتی داده میشه:
چرا گوگل عناوین اصلی رو تغییر میده؟
جواب کلیش این هست:
چون اون عنوان، محتوای صفحه رو به خوبی منعکس نمیکنه.

الان این پاسخ رو باز تر می کنند تا جزییاتش معلوم شه:
در واقع توضیح میده که گوگل چه عنوان هایی رو تغییر میده؟
عنوان هایی رو که این 4 تا ویژگی رو داشته باشند(یا بعضی ازین 4 تا رو):
- Half-empty titles(عناوین نیمه خالی)
- Obsolete titles(عناوین منسوخ شده)
- Inaccurate titles(عناوین نادرست)
- Micro-boilerplate titles(معنیشو نمی دونم اما مفهومشو عرض می کنم)

هر کدوم ازین 4 تا توضیح کوتاهی دارند که برا اینکه خسته کننده نشه، تو پست بعدی عرض می کنم.

فعلا:)
 
بالا