آی پی امداد
آی پی امداد
آریا الکترونیک parcham تکشو

اخبار: گوگل چی فکر میکنه؟

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

ویژگی directApply گوگل چی هست؟
به کارفرماها تو جذب متقاضیان کار کمک میکنه.

این علامت گذاری برای شغل هایی مناسب هست که روند درخواست خاصی برای شغل مورد نظر وجود داره. مثلا پس از ورود کاربر به صفحه درخواست شغل(از طریق گوگل) نیاز نیست بیشتر از یکبار روی درخواست کلیک بشه. یعنی برای درخواست شغل اگه اطلاعات از طریق فرم دریافت میشه نباید فایل رزومه هم درخواست بشه.

کارفرماها می تونن ازین ویژگی استفاده کنند اما مثل بعضی از ویژگی های دیگه گوگل ممکنه بلافاصله برای سایت مورد نظر کار نکنه و کمی طول بکشه.

سربلند باشید:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

از جان مولر راجع به مخفی کردن پیوندهای وابسته پرسیدند. جان مولر هم جواب داده که:
تا جایی که به گوگل مربوطه لینک های وابسته کاملا خوب هستند. اما این پیوندها دو تا شرط رو باید داشته باشند:
- باید محتوای منحصر بفردی ارائه بدند(بیشتر منظورشون محتوای باکیفیت و اصلی هست)
- لینک های وابسته باید اعلام بشند(هم برای کاربرا و هم برای موتورهای جستجو)
برای موتورهای جستجو از rel="nofollow" یا rel="sponsored" استفاده بشه.

بنابراین لازم نیست پیوندهای وابسته مخفی یا مبهم بشند.

نمونه از پیوندهای وابسته یا affiliate links محصولاتی هستند که تو یه سایتی فروخته میشند اما هم زمان، لینک اون محصول تو سایت دیگه هم وجود داره(و سایتی که محصول رو ارائه میکنه-به عنوان لینک وابسته-اشاره هم میکنه که سایت مبدا کجا هست)

موفق باشید:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

گوگل سرچ کنسول، به صفحه راهنمای AMP لینک میده. موقع بررسی URLها در گزارش های Page Experience و Core Web Vitals این لینک ظاهر میشه. این راهنما شامل بهینه سازی های اضافی هست که به بهبود تجربه کاربر کمک میکنه. این راهنما اولین بار سال گذشته منتشر شد و به طور پیوسته با اطلاعاتی که از تجزیه و تحلیل عملکرد سایت های AMP به دست میاد به روز میشه.

یه نمونه از موارد اخیرا اضافه شده به راهنما، توصیه هایی برای بارگیری قلم های سفارشی هست که به دارنده های سایت کمک میکنه تا LCP و CLS رو بهینه کنند.

چون AMP بخشی از مجموعه رسمی گوگل نیست، ممکنه برای همه در دسترس نباشه.

سربلند باشید:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

گوگل ابزارهای رایگان برای بازاریابان سفر راه اندازی کرده. گوگل گزارش میده جستجوهای "کجا مسافرت کنم"، "آیا می تونم مسافرت کنم"، "محدودیت سفر کوید" تقریبا به بالاترین حدش رسیده. گوگل هم برای پاسخ گویی به این نیازها مجموعه ای از ابزارها رو ایجاد کرده که اطلاعات مناسب رو فراهم میکنه. گوگل آزمایش این ابزارها رو دسامبر گذشته در بعضی از کشورها آغاز کرده و حالا تو آمریکا هم راه اندازی میشه. این ابزارها با عنوان travel insights with google شناخته میشند.

:hmm:چون قبلا چیزی در موردش نمی دونستم خواستم یه ذره ببینم چی هست،... نشد!-به طور کلی صفحات خیلی خوبی داره گوگل که با روش هایی که ماها بلدیم نمیشه ازشون بازدید کرد(چون گوگل میدونه ما چی کار می کنیم همه رو مسدود میکنه)-اما لینکش اینه:

https://travelinsights.withgoogle.com/

موفق باشید:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام
همیشه فک میکنم وقتی میگن "عید بر عاشقان مبارک باد" منظورشون امروزه. قربانی کردن تمناهای کوچیک برای رویاهای بزرگ...این عید مبارک مون باشه.

گوگل برای ناشران ویدئو این امکان رو میده که فیلم هاشون رو برای "لحظات کلیدی(key moments)" علامت گذاری کنند که به کاربرا اجازه میده مستقیما به بخش های خاص فیلم برند. این قابلیت SeektoAction نام داره.
اگه مالکان سایت ترجیح میدند لحظات اصلی به روش قدیمی شناسایی بشه می تونند از نشانه گذاری کلیپ به جای SeektoAction استفاده کنند.

سربلند باشید:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

جان مولر میگه هاست اختصاصی از نظر سئو، هیچ مزیتی نسبت به هاست اشتراکی نداره. شاید اولش به نظر برسه که سرعت هاست اختصاصی بالاتره(در نتیجه سرعت وب سایت بالاتره) اما نمیشه حکم قطعی داد. سرعت سرور به عواملی مثل میزان بار سرور هم بستگی داره بنابراین این امکان هست که سرعت هاست اختصاصی پایین بیاد و سرعت هاست اشتراکی بالا باشه، پس بنا به دلایل سئو- مجبور نیستید سایت تونو به هاست اختصاصی یا IP اختصاصی انتقال بدید.

موفق باشید:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

بعضی وقتا تو گزارش های سرچ کنسول، URLهای ایندکس شده رو به صورت خزیده شده اما ایندکس نشده نشون میده...
راه حلی که جان مولر پیشنهاد میده اینه:
چند کلمه از صفحه مربوطه رو انتخاب و جستجو کنید. اگه تو جستجوهای طبیعی URL شما نشون داده میشه، گزارش سرچ کنسول رو جدی نگیرید.

موفق باشید:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

گری ایلیس(Gary Illyes) توصیه میکنه که ریدایرکت ها رو حداقل به مدت یکسال داشته باشید. گوگل تایید میکنه که وقتی ریدایرکت ها به مدت یکسال فعال باشند سیگنال های دایمی رو از یه URL به آدرس دیگه منتقل میکنه. مدیرای سایت می تونند پس از این مدت ریدایرکت ها رو حذف کنند و گوگل هم تا مدت نامعلومی اینا رو نگه میداره. البته یکسال حداقل زمان هست و اگه می تونید این زمان رو بیشتر کنید.

تعطیلی خوبی داشته باشید:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

یه کار جدیدی که گوگل انجام داده اینه که برای نتایجی که میاره، دلیل انتخاب شدن اونا رو هم میاره!!
یه زیرعنوان به جستجوها اضافه شده(Your search & this result) که به شما میگه چرا اون نتیجه، نشون داده شده.

اینطوری سئوکارها بهتر می تونند کارشونو انجام بدند.

منبع این خبر خود گوگل هست ولی گفته میشه که فعلا برای 10% کاربرا تو آمریکا این بخش فعاله و به تدریج قراره بیشتر بشه.
https://blog.google/products/search/learn-more-and-get-more-from-search

به نظرم خیلی جالبه و کاش اینجور امکانات با سرعت کرونا رشد میکرد و تو جستجوهای ما هم در دسترس بود.

فعلا:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

چرا امکان داره گوگل پرسش و پاسخ های یه سایت رو از rich results حذف کنه؟
*کسی که این سوال رو پرسیده حذف شدن از rich results رو نوعی مجازات دونسته و میخواد بدونه که چرا گوگل قبلا بهش هشدار نداده.

جان مولر هم جواب داده:
ما نتایج غنی(rich results) رو تضمین نمی کنیم، بنابراین قبل از حذف شدن هشداری داده نمیشه اما وقتی صفحه شما از علامت گذاری صحیح استفاده میکنه-یادم باشه یه توضیحی عرض کنم خدمتتون- واجد شرایط نشون داده شدن میشه.
نتایج غنی با گذشت زمان تغییر می کنند و این توانایی رو دارند که یکی دو رقیب رو از نتایج جستجو خارج کنند(و این یعنی شما رقیب کمتری تو نتایج غنی دارید).

و جان مولر ادامه داده:
برای انتخاب یه صفحه برای نتایج غنی، سطوح مختلفی داریم که بررسی می کنیم. از یه طرف باید از نظر فنی درست اجرا شده باشه. از طرف دیگه باید با سیاست های گوگل مطابقت داشته باشه و سومین نکته هم کیفیت کلی وب سایت هست.
اگه پس از به روزرسانی الگوریتم ها این تغییرات مشاهده شد(حذف شدن از rich results) احتمالا گوگل در مورد کیفیت وب سایت شما تردید کرده، اما اگه قرار باشه در این مورد اقدام دستی انجام بشه، گوگل تو سرچ کنسول اطلاع میده.

-برای اینکه یه صفحه تو rich results نشون داده بشه، لازمه که داده های ساختاری اون صفحه به درستی کدگذاری بشند-

سربلند باشید:)
 
آخرین ویرایش:
بالا