آی پی امداد
آی پی امداد
آریا الکترونیک parcham تکشو

آموزشی: بدون سئو، سایت بی سایت

ali m.g

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
کاربر
2008-01-04
1,869
11,837
TEHRAN
سلام و خداقوت
جناب dbchista بزرگوار در چند تایپک پر محتوا و ادامه دار به آموزش و تشریح و تحلیل موضوع مجاز پرداختید و میتوان بقوت از آنها بعنوان یک آموزش جامع یاد کرد بنابراین اگر صلاح میدونید این تایپکها به موضوع مستقل آموزشی در بیان و عنوان اون رو هم خودتون انتخاب بفرمید یا همون عنوان قبلی باشه ؟ و از قالب ( مسائل عمومی وب و اینترنت ) در بیاد و با عنوان آموزشی و با اهمیت در فهرست بخش قرار بگیره

همچنین از زحمات و تلاش شما . حقیر به عنوان نماینده و مدیر این بخش بی نهایت تشکر و قدردانی میکنم
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: dbchista

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام و خداقوت
جناب dbchista بزرگوار در چند تایپک پر محتوا و ادامه دار به آموزش و تشریح و تحلیل موضوع مجاز پرداختید و میتوان بقوت از آنها بعنوان یک آموزش جامع یاد کرد بنابراین اگر صلاح میدونید این تایپکها به موضوع مستقل آموزشی در بیان و عنوان اون رو هم خودتون انتخاب بفرمید یا همون عنوان قبلی باشه ؟ و از قالب ( مسائل عمومی وب و اینترنت ) در بیاد و با عنوان آموزشی و با اهمیت در فهرست بخش قرار بگیره

همچنین از زحمات و تلاش شما . حقیر به عنوان نماینده و مدیر این بخش بی نهایت تشکر و قدردانی میکنم

سلام
خیلی ممنونم از حسن نظرتون
اگه نظر و صلاحدید جنابعالی و عزیزان باتجربه سایت این هست، بنده هم موافقم.
اجازه بدید راجبه عنوان مناسب فک کنم.
بااحترام
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ali m.g

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

لینک گرفتن برای محتواهای معمولی به اندازه کافی سخته، امااا لینک گرفتن برای محصول(صفحه محصول) خیلی سخت تره!!
چرا؟
چون محتوای معمولی ممکنه منحصر بفرد باشه و توجه رو جلب کنه و انگیزه ایجاد کنه برای اینکه کس دیگه ای بخاد لینک بده به این محتوا. اما در مورد محصول اینطور نیست. مثلا در مورد فروش تلویزیون- صدها فروشگاه اینترنتی دارند تلویزیون میفروشند پس چه دلیلی داره یه سایت دیگه به محصول ما(شما) لینک بده؟!
در واقع سوال اینه: چه چیزی محصول ما رو متمایز میکنه؟!
حالا سوال رو تکمیل تر می کنیم: چه جوری محصول مون رو متمایز بکنیم؟

یه ایده این هست که کاری کنید کاربرا زیر محصولاتتون نظر بدند و با هم گفتگو کنند. شاید محصول تو فروشگاه های دیگه تکرار بشه اما نظرات کاربرها، صفحه شما رو متمایز میکنه و ممکنه برای لینک دادن ایجاد انگیزه کنه.

این در مورد لینک خارجی بود.

اما از لینک سازی داخلی هم غافل نشید و از صفحات مناسب، به محصولاتتون لینک بدید.

سربلند باشید:angel:
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

یه سوال خیلی خیلی خوب و یه پاسخ ساده!

اگه یه سایتی رو ببینیم که رتبه خیلی خوبی داره اما ندونیم که دلیل رتبه خوبش بک لینک ها هستند یا چیز دیگه، چطور می تونیم سر از کارش در بیاریم؟؟
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
یه ذره دیگه فک کنید، عرض کنم خدمتتون
.
.
.
.
.
.
سایت مورد نظر رو، با کلمه کلیدی مشابه همون که تو گوگل جستجو کردید تو بینگ جستجو کنید:yes:فعلا بینگ، نگاهش به بک لینک ها مثل گوگل نیست و می تونید بدونید که دلیل رتبه خوب یه سایت تو گوگل فقط بک لینک هاش هستند یا دلایل دیگه ای هم داره:68000000:

این خیلی کیف داشت، چون سوال به این مهمی جواب به این آسونی داشت.

موفق باشید:angel:
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

کدهای HTTP(همونایی که وقتی رو لینک یه صفحه کلیک می کنید مثلا میاره خطای 405 یا 501 و...) رو سئوی سایت تون تاثیر دارند. پس بهتره معنی کلی این کدها رو بدونیم:

- کدهای 2XX: این معنی رو میدند که Googlebot میتونه محتوا رو بفهمه و ایندکس کنه و مشکلی وجود نداره(استثنائا کد 204 به این معنی هست که صفحه وجود داره اما محتوا وجود نداره)
- کدهای 3XX: به معنی ریدایرکت هستند اما همه ریدایرکت ها هم با هم برابر نیستند
- کدهای 4XX: این صفحات ایندکس نمیشند. این معنی رو دارند که این محتوا وجود نداره اگه هم قبلا وجود داشته URL از فهرست گوگل حذف میشه. با همه خطاهای 4XX غیر خطای 429 به یه شکل رفتار میشه. 429 هم به این معناست که Googlebot نمی تونه به URL دسترسی پیدا کنه چون سرور بیش از حد بار داره. این URLها تو فهرست گوگل می مونند.
- 5XX: در مورد URLهایی هست که قبلا ایندکس شده اند اما حالا خطای سرور دارند. در صورت ادامه داشتن خطا، بالاخره از فهرست گوگل حذف میشند.

زندگی تون پر از لبخند و رضایت:)
 
آخرین ویرایش:

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

چرا روند و زمان ایندکس شدن سایت مهمه؟
غیر از اینکه خب اگه محتوایی ایندکس نشه به کاربر هم نشون داده نمیشه خوبه بدونیم که؛
ایندکس شدن شامل مراحل
- بازدید/خزیدن(crawl) از یه صفحه وب، توسط Googlebot
و
- بارگیری(download) اون تو فهرست جستجوی گوگل(Google search index)
هست. فهرست جستجوی گوگل جایی هست که صفحاتی که واجد شرایط رتبه بندی هستند اونجا قرار می گیرند، و نتایج جستجوها ازین فهرست ارائه میشه.
اگه گوگل نتونه صفحه رو بخونه یعنی مشکل اساسی وجود داره...

به این دلیل هست که مهمه. بخاطر مشکلاتی که پشت سایت میتونه وجود داشته باشه.

دلاتون پر از لبخند و رضایت:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

تو این پست 4 تا نکته طلایی سئو خدمتتون عرض می کنم.
این مطالب خلاصه ترجمه 5 صفحه اول کتاب The state of SEO 2021 هست.

1- بازاریابی محتوا بیشترین، و دیجیتال BR کمترین طرفدارها رو تو سئو دارند.
2- از نظر حدود 1/3 متخصصان سئو، عناوین، توضیحات متا و تگ عنوان ها مهم ترین عوامل رتبه بندی هستند.
3- صفر کلیک ها بزرگترین تهدید سئو محسوب میشند.
4- تمرکز بعدی حدود 1/3 سئوکارا رو تجربه کاربری خواهد بود.

فعلا این کتاب دستمه و خودم ترجمه می کنم و ادامه همین تاپیک بقیه نکات رو هم اگه مهم و به درد بخور بود عرض می کنم.

با آرزوی بهترین رویاها:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

ادامه خلاصه ترجمه کتاب The state of SEO 2021:

چه چیزی باعث میشه به عنوان یه سئوکار جایگاه بهتری داشته باشید؟
- تجربه(ارتباط مستقیم داره با میزان سال هایی که کار کردید)
- فریلنسرهایی که تجربه کاری کمتر از 2 سال دارند، موقع شروع کار با مشکل مواجه هستند و موسسان شرکت ها بیشترین درامد رو دارند.
- درامد سئوکارها متناسب با عنوان شغلی و میزان تجربه متغیر هست(عناوین بالاتر و تجربه بیشتر یعنی درامد بالاتر)

حالا صفحه 10 رو هم تموم کردیم...
اگه وب سایت دارید اما نتیجه ای ازش نمی گیرید باید به سئو سایت تون توجه کنید. پس این مطالب رو به دقت بخونید باشد که از سایت تون به درامد برسید.

سربلند باشید:)
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

ادامه خلاصه ترجمه کتاب The state of SEO 2021:
-این پست تا صفحه 16 هست و کل کتاب هم 46 صفحه هست-

- متخصصان سئو کمترین زمان رو صرف روابط عمومی دیجیتال و پیوندسازی می کنند
- هنوز رتبه بالاتر و حجم ترافیک به عنوان معیارهای ارزشی سئو مهم هستند
- سئوکارها بیش ترین زمان شونو صرف کلمات کلیدی و فاکتورهای on-page می کنند
- بعضی از بخش های سئو خیلی تخصصی هستند و همه سئوکارا به اون بخش ها توجه نمی کنند

این ترجمه ها از تولید به مصرفه
یعنی خودم تا جایی که خوندم داغ داغ میذارم شما هم بخونید و کیفشو ببرید:)
 
بالا