آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

تجربیات: رفع پروتکت بی دلیل دستگاه های جوش 3برد ماسفت

Poomm

کاربر
2018-06-27
378
1,371
تهران
بعضی اوقات دستگاه سالم داریم که در امپر های مختلف بی دلیل پروتکت می کنه راه حل که دوستان استفاده میکنند موازی کردن یک خازن پولیستر ۲۲۲ با خازن موازی با بیس کلکتور ترانزیستور اس ۸۰۵۰ که کلکتور ۸۰۵۰ مرتبط با پایه ۹ ای سی ۳۵۲۵ هست در بیشتر مواقع جواب گو هست تاکید میکنم مشکل فوق در موارد نادر پیش می‌آید .تصویر از یک برد کنترل ارسال میکنم و با فلش قرمز خازن مورد نظر را مشخص کردم

[hide] ۲۰۲۰۰۸۰۸_۱۹۱۸۳۵.jpg[/hide]

با سپاس
 
آخرین ویرایش:

Poomm

کاربر
2018-06-27
378
1,371
تهران
سلام بعضی همکاران از طریق مقاومت یا پتانسیومتر حساسیت ct را کم میکنند ولی کمی پرخطر هست ولی ایده جنابعالی اگر جواب گرفتید بسیار جالب هست سپاسگذاریم.

سلام بر شما این رو در نظر بگیرید که بخش قدرت باید سالم باشه مثلا بعضی اوقات ماسفت معیوب میشه و هنگام جوش و یا با روشن شدن دستگاه پروتکت میشه در اون مورد جواب گو نیست.
ولی اگر دستگاه کاملآ سالم باشه وبی دلیل پروتکت کنه پاسخ میده یک نکته پروتکت می تونه از امپر بالا دستگاه هم باشه که بیشتر از توان نامی دستگاه جریان کشیده بشه در این مورد با کم کردن آمپر مشکل باید برطرف بشه.
صد درصد تست شده هست و پاسخ داده حتی بعضی از برد های چینی بجای خازن ۲.۲ نانو از یک خازن ۱۰ نانو استفاده کردن
در مورد ترانس سی تی در شرایط خاص میشه دست زد که اهم مقاومت های موازی بزرگ تر از ۵۵ اهم باشه کمترین مقدار باید ۴۰ اهم باشه ( بسته به تعداد ماسفت ها ) که سی تی حساسیت ش رو از دست نده و خطا رو تشخیص بده و دستور پروتکت رو ارسال کنه
 
آخرین ویرایش:
بالا