آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

سوال: سرخ شدن المنت سشوار رمینگتون

Reza13621

کاربر
2020-08-07
3
4
با سلام سشوار رمینگتون دارم که داری دو المنت هست موتور تعویض کردم .دیودها تست شده ولی باز هم با روشن شدن موتور المنت سرخ میشود حتی موقعی که دکمه المنت در حالت خاموش میباشد
 

Reza13621

کاربر
2020-08-07
3
4
سلام کلید المنت تعویض شده
سوالم اینجاست ایا المنت سشوار مخصوص هستش یعنی باید صرفا برای سشوار باشه
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,688
10,175
گنبد کاووس
سلام کلید المنت تعویض شده
سوالم اینجاست ایا المنت سشوار مخصوص هستش یعنی باید صرفا برای سشوار باشه

دوست گرامی مگر سشوار شما درست نشد؟
تاپیک با عنوان حل شده میباشد
به هر حال اگر با سشوار دیگری نیز همین مشکل را دارید علاوه بر کلید که همکار عزیز پیشنهاد دادند عوامل دیگری نیز دخیل هستند که در ادامه اشاره کاملی میکنم تا دیگه بابت کلیه سشوارها مشکلی نداشته باشید
همیشه دقت فرمایید سشواری که المنت آن سرخ میشود علت ان [hide] ضعف موتور میباشد که توسط سرویس و یا تعویض موتور [/hide] مشکل حل خواهد گردید
همیشه هنگام تعویض المنت دقت داشته باشید
باید تمامی [hide] المنتهای جدا شده و تیکه تیکه را به هم متصل گردانید و توسط مولتی متر اهم آن را بررسی نمایید
و المنتی با همان اهم [/hide] جایگزین نمایید
از دیگر مواردی که باعث سوختن زود هنگام المنت میگردد
[hide] کثیفی محفظه هواکش پروانه [/hide] میباشد
ریزه کاری های دیگری نیز وجود دارد که در فرصتی دیگر عرض میکنم
ولی کلیات همین میباشد

 

smm9297

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2015-02-11
584
1,056
دوست گرامی مگر سشوار شما درست نشد؟
تاپیک با عنوان حل شده میباشد
به هر حال اگر با سشوار دیگری نیز همین مشکل را دارید علاوه بر کلید که همکار عزیز پیشنهاد دادند عوامل دیگری نیز دخیل هستند که در ادامه اشاره کاملی میکنم تا دیگه بابت کلیه سشوارها مشکلی نداشته باشید
همیشه دقت فرمایید سشواری که المنت آن سرخ میشود علت ان hidden content may not be quoted مشکل حل خواهد گردید
همیشه هنگام تعویض المنت دقت داشته باشید
باید تمامی hidden content may not be quoted جایگزین نمایید
از دیگر مواردی که باعث سوختن زود هنگام المنت میگردد
hidden content may not be quoted میباشد
ریزه کاری های دیگری نیز وجود دارد که در فرصتی دیگر عرض میکنم
ولی کلیات همین میباشد

سلام.ضمن تشکر از توضیحات جامع حضرتعالی ، من هم با چند سشوار همین مشکل رو داشتم و با تعویض موتور مشکل سرخ شدن حل نشده.البته سشوارهایی که از موتور DC استفاده میکنن در دو ولتاژ 12 و 24 هستند که معمولا آرمیچرهای موجود در بازار 12 ولت هستند.مشکل سرخ شدن المنت مدتهاست که در انجمن مطرح شده ولی پاسخ عملی و صد در صد تست شده تاکنون اعلام نشده.ممنون میشم از حضرتعالی که با توجه به تجربه بالا توضیحات بیشتری لطف کنید.موضوع مهم دیگه ای که مطرح فرمودید برابر بودن اهم المنت جایگزین بود و اگه مثلا در بازار نمونه پیدا نشه راهکاری برای جایگزینی هست؟سپاس و معذرت بابت طولانی شدن پست
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,688
10,175
گنبد کاووس
سلام.ضمن تشکر از توضیحات جامع حضرتعالی ، من هم با چند سشوار همین مشکل رو داشتم و با تعویض موتور مشکل سرخ شدن حل نشده.البته سشوارهایی که از موتور DC استفاده میکنن در دو ولتاژ 12 و 24 هستند که معمولا آرمیچرهای موجود در بازار 12 ولت هستند.مشکل سرخ شدن المنت مدتهاست که در انجمن مطرح شده ولی پاسخ عملی و صد در صد تست شده تاکنون اعلام نشده.ممنون میشم از حضرتعالی که با توجه به تجربه بالا توضیحات بیشتری لطف کنید.موضوع مهم دیگه ای که مطرح فرمودید برابر بودن اهم المنت جایگزین بود و اگه مثلا در بازار نمونه پیدا نشه راهکاری برای جایگزینی هست؟سپاس و معذرت بابت طولانی شدن پست

درود بر شما بزرگوار و تشکر بابت احترام در پاسخگویی
فرمودید چند مورد سشوار داشتید که با تعویض موتور همچنان مشکل داغ شدن المنت برقرار میباشد
ابتدا بفرمایید مشکل اصلی سشوار چی بوده ؟
یعنی ابتدا موتور ایراد داشته بعد از تعویض با مشکل سرخ شدن المنت برخورد نمودید
یا اینکه بابت مشکل سرخ شدن المنت موتور رو تعویض نمودید ولی مشکل سرخ شدن المنت همچنان برقرار بوده ؟
 

smm9297

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2015-02-11
584
1,056
درود بر شما بزرگوار و تشکر بابت احترام در پاسخگویی
فرمودید چند مورد سشوار داشتید که با تعویض موتور همچنان مشکل داغ شدن المنت برقرار میباشد
ابتدا بفرمایید مشکل اصلی سشوار چی بوده ؟
یعنی ابتدا موتور ایراد داشته بعد از تعویض با مشکل سرخ شدن المنت برخورد نمودید
یا اینکه بابت مشکل سرخ شدن المنت موتور رو تعویض نمودید ولی مشکل سرخ شدن المنت همچنان برقرار بوده ؟
درود بر شما.عذرخواهی بابت تأخیر در پاسخ.مشکل سشوارها سرخ شدن المنت بوده که موتور رو تعویض کردم ولی مشکل همچنان پابرجا بود.یکی از همکاران علت عیب رو خراب شدن پروانه سشوار و ضعف هوادهی مناسب به المنت اعلام کرد که به نظرم منطقی به نظر میرسید ولی با تعویض پروانه هم مشکل برطرف نشد.بر همین اساس بنده از حضرتعالی خواهش کردم که تجارب عملی خود رو در اختیار بنده و سایر دوستانی که همین مشکل رو دارند قرار بدین (مخصوصاً مبحث ولتاژ کاری موتورهای dc سشوار).بازم ممنونم از جنابعالی.سپاس
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,688
10,175
گنبد کاووس
درود بر شما.عذرخواهی بابت تأخیر در پاسخ.مشکل سشوارها سرخ شدن المنت بوده که موتور رو تعویض کردم ولی مشکل همچنان پابرجا بود.یکی از همکاران علت عیب رو خراب شدن پروانه سشوار و ضعف هوادهی مناسب به المنت اعلام کرد که به نظرم منطقی به نظر میرسید ولی با تعویض پروانه هم مشکل برطرف نشد.بر همین اساس بنده از حضرتعالی خواهش کردم که تجارب عملی خود رو در اختیار بنده و سایر دوستانی که همین مشکل رو دارند قرار بدین (مخصوصاً مبحث ولتاژ کاری موتورهای dc سشوار).بازم ممنونم از جنابعالی.سپاس
با درود
خواهش میکنم
عزیزم متاسفانه بنده در رابطه با الکترونیک اطلاعات علمی ندارم
اصولا بصورت تجربی کار کردم و از معلومات علمی و تجربی اساتید این انجمن نیز بهره های فراوانی برده ام و مدیون هستم

سشوار
چیز خاصی نداره ، دارای مدار ساده ای هست خرابی های اون هم منهای سیم و دوشاخ و کلید
موتور ، المنت و به ندرت سوختن دیود میباشد
در رابطه با موتور هم خودتان اشاره نمودید
کلیات تعمیر رو هم بنده در پست قبل بازگو نمودم
مجدد بخشی دیگه رو به اختصار توضیح میدم

سشوار با موتور سنگین ( 220 ولتی ) که قیمت نسبتا بالایی دارند
سشوار با موتور سبک ( 12 یا 24 ولتی ) قیمت متعادل تری دارند


سشوار موتور سبک
اکثر مشکلات حاد سشوار با موتور های سبک مربوط به موتور میگردد
المنتهای بسیار خوبی دارند با خرابی اینگونه المنتها خیلی کم برخورد داشتم البته بقولی تغریبا یکبار مصرف هم میباشند
موتورهاشون تحط فشار زیادی میباشد و خیلی زود فرسوده میشوند از آنجاییکه المنت و آرمیچر این سشوارها بصورت سری میباشند اگر هر کدام از این دو بخش مشکلی پیدا کند بخش دیگر سریعا میسوزد مگر خیلی سریع و به موقع اقدام به خاموش نمودن کرده باشید تا بخش دیگر سالم بماند
لذا در صورت معیوب شدن و صدای ناهنجار و یا صدای گیرپاژ باید سریعا اقدام به تعویض موتور نمایید وگرنه المنت به سرعت سرخ و نابود خواهد شد و سشوار بیمصرف میگرد

سشوار با موتوهای سنگین
در این سشوارها هم موتور و هم المنت بصورت موازی میباشند و هر دو بخش توسط ولتاژ 220 شهری کار میکنند
هر دو بخش به سرویس بیشتری نیاز دارند و در صورت سرویس مرتب عمر بسیار بالاتری پیدا میکنند موتور هم به راحتی نمیسوزه
در عوض المنتهای ضعیفی دارن که بر اثر اکسید با هوا و حرارت زیاد زودتر فرسوده میشوند
خصوصا اگر بابت [hide] ضعف و سرویس نشدن [/hide]
سرعت گردش موتور پایین آمده باشد و همین عامل باعث گردیده باشد المنت چند بار سرخ شده باشد خیلی زود المنت فرسوده خواهد گردید
لذا تا حد ممکن باید سعی نمایید موتور و پروانه مرتب و سرحال باشد تا عمر المنت بالا رود
و اگر بتوانید کاری کنید [hide] المنت هیچ موقع سرخ نشود [/hide] عمر المنت تغریبا بی نهایت میگردد



پست بعد در رابطه با المنت سشوارهای موتور سنگین یا 220 ولتی صحبت خواهیم نمود
سعی میکنم به همراه تصویری از المنت مورد اشاره که خودم استفاده میکنم و جوابگو هست تهیه کنم تا بهتر و بیشتر مورد استفاده علاقه مندان قرار بگیرد

با تشکر
 
آخرین ویرایش:

smm9297

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2015-02-11
584
1,056
با درود
خواهش میکنم
عزیزم متاسفانه بنده در رابطه با الکترونیک اطلاعات علمی ندارم
اصولا بصورت تجربی کار کردم و از معلومات علمی و تجربی اساتید این انجمن نیز بهره های فراوانی برده ام و مدیون هستم

سشوار
چیز خاصی نداره ، دارای مدار ساده ای هست خرابی های اون هم منهای سیم و دوشاخ و کلید
موتور ، المنت و به ندرت سوختن دیود میباشد
در رابطه با موتور هم خودتان اشاره نمودید
کلیات تعمیر رو هم بنده در پست قبل بازگو نمودم
مجدد بخشی دیگه رو به اختصار توضیح میدم

سشوار با موتور سنگین ( 220 ولتی ) که قیمت نسبتا بالایی دارند
سشوار با موتور سبک ( 12 یا 24 ولتی ) قیمت متعادل تری دارند


سشوار موتور سبک
اکثر مشکلات حاد سشوار با موتور های سبک مربوط به موتور میگردد
المنتهای بسیار خوبی دارند با خرابی اینگونه المنتها خیلی کم برخورد داشتم البته بقولی تغریبا یکبار مصرف هم میباشند
موتورهاشون تحط فشار زیادی میباشد و خیلی زود فرسوده میشوند از آنجاییکه المنت و آرمیچر این سشوارها بصورت سری میباشند اگر هر کدام از این دو بخش مشکلی پیدا کند بخش دیگر سریعا میسوزد مگر خیلی سریع و به موقع اقدام به خاموش نمودن کرده باشید تا بخش دیگر سالم بماند
لذا در صورت معیوب شدن و صدای ناهنجار و یا صدای گیرپاژ باید سریعا اقدام به تعویض موتور نمایید وگرنه المنت به سرعت سرخ و نابود خواهد شد و سشوار بیمصرف میگرد

سشوار با موتوهای سنگین
در این سشوارها هم موتور و هم المنت بصورت موازی میباشند و هر دو بخش توسط ولتاژ 220 شهری کار میکنند
هر دو بخش به سرویس بیشتری نیاز دارند و در صورت سرویس مرتب عمر بسیار بالاتری پیدا میکنند موتور هم به راحتی نمیسوزه
در عوض المنتهای ضعیفی دارن که بر اثر اکسید با هوا و حرارت زیاد زودتر فرسوده میشوند
خصوصا اگر بابت hidden content may not be quoted
سرعت گردش موتور پایین آمده باشد و همین عامل باعث گردیده باشد المنت چند بار سرخ شده باشد خیلی زود المنت فرسوده خواهد گردید
لذا تا حد ممکن باید سعی نمایید موتور و پروانه مرتب و سرحال باشد تا عمر المنت بالا رود
و اگر بتوانید کاری کنید hidden content may not be quoted عمر المنت تغریبا بی نهایت میگردد



پست بعد در رابطه با المنت سشوارهای موتور سنگین یا 220 ولتی صحبت خواهیم نمود
سعی میکنم به همراه تصویری از المنت مورد اشاره که خودم استفاده میکنم و جوابگو هست تهیه کنم تا بهتر و بیشتر مورد استفاده علاقه مندان قرار بگیرد

با تشکر
درود.بسیار ممنونم بابت توضیحات حضرتعالی و وقتی که اختصاص دادین.نکاتی که فرمودین بسیار ارزنده و کاربردی است.لطفاً در صورت امکان پاسخ پست شماره 5 در خصوص راهکار تجربی جایگزین نمودن المنت در صورت مشابه نبودن اهم ، را هم لطف کنید.با آرزوی بهترینها برای شما.منتظر ادامه مطالب هستیم.سپاس
 
آخرین ویرایش:

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,688
10,175
گنبد کاووس
درود.بسیار ممنونم بابت توضیحات حضرتعالی و وقتی که اختصاص دادین.نکاتی که فرمودین بسیار ارزنده و کاربردی است.لطفاً در صورت امکان پاسخ پست شماره 5 در خصوص راهکار تجربی جایگزین نمودن المنت در صورت مشابه نبودن اهم ، را هم لطف کنید.با آرزوی بهترینها برای شما.منتظر ادامه مطالب هستیم.سپاس

درود بر شما
دوست گرامی چند نمونه المنت که بصورت آماده در بازار موجود میباشد و میتونید بدون دردسر جایگزین نمایید
حال در مواقعی که اینگونه المنتهای آماده در دسترس نبودند و یا مورد دلخواه نبودند و یا از نظر سایز بخوبی جایگزین نمیشوند و یا ترموستات ندارند و یا اصلا میخواهید روی فیبر یا پوکه اصلی خود سشوار کار نمایید
بنده خودم از المنتهای [hide]فنری بخاری برقی ها [/hide] که همه جا هم فراوون هست و قیمت بسیار پایینی هم داره و واقعا مقرون به صرف برای خودتان و مشتری درمیاد تهیه و جایگزین میکنم
بابت این منظور المنت فرسوده و پاره شده خود سشوار رو با دقت باز نمایید و اهم دو سرش رو بگیرید
به میزان همان اهم المنت جدید رو برش بدید و فنر اون رو به اندازه طول المنت اصلی باز نمایید
با همان تعداد دور و دقیقا همان سبک چرخش بتابانید و تمام

نکته خاص و مبهمی نداره
بسیاری از سشوار ها که الننت اونها قابل تعویض میباشند رو میتونید به همین طریق جایگزین نمایید
اگر کمی طول یا متراژ المنت رو بیشتر بگیرید حرارت کمتر خواهد شد و همانطور بلعکس
یعنی طول المنت کوچکتر باشد حرارت بیشتر میگردد
نکته خاص دیگری وجود تدارد
امیدوارم مورد استفاده قرار گرفته باشد و گره ای از کار لنده خدایی باز گردد

بک تصویر هم از المنت مورد اشاره براتون آپلود میکنم
تقدیم به شما...
[hide]

خوکار و چوب کبریت صرفا جهت سنجش سایز المنت میباشد


۲۰۲۰۰۸۱۰_۱۳۴۰۱۸.jpg [/hide]
 
آخرین ویرایش:
بالا