آی پی امداد
آی پی امداد
آریا الکترونیک parcham تکشو

مشکل: مشکل در مودم TP link 8961n

p.rayaneh54

کاربر
2010-04-25
59
48
سلام . من حدود یک ماه است که از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر نویز شدید روی مودمم میفته . مخابرات هم دو سه بار ریست کرد گفت مشکل از ما نیست . Snr Margin مودم که باید بالای 20 باشه در بهترین حالت 10 هستش و بیشتر مواقع 6 . 2 به پایین هم که میره قطع میشه ولی یک دقیقه بعد درست میشه میاد تا 8 بعد دوباره قطع میشه . Line Attenuation هم که باید پایین باشه همیشه 3 تا 6 هستش . مستقیم بردم از ورودی زدم snr فرقی نکرد ولی line A.. اون صفر بود . متاسفانه مودم من ورژن 2 بود که من ورژن 3 زدم . ولی یکسال با همین ورژن 3 خوب کار میکرد ولی وقتی تعرفه م رو عوض کردم این مشکل پیش اومده . حالا نمی دونم از ورژن اشتباهی بوده که زدم هستش یا نویز داخل ساختمانه که قبلا هم بوده . یا خود مخابرات اذیت میکنه که خیلیا ناراضین . متاسفانه مودم دیگه ای هم گیر نیاوردم چک کنم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید . با تشکر
راستی اگه بخوام فلش کنم با کابل لن میشه یا باید حتما پروگرامر داشته باشم .
 
آخرین ویرایش:

سعید11

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-01-01
467
1,608
درود بر شما
خط شما به دلیل خرابی نویز شدید داره ، و چون تعرفه رو عوض کردید و سرعت بالاتر گرفتید خط شما کشش نداره وقطعی شما چند برابر شده
بهترین راه چک کردن مودم ، تست از سر خط می باشه اگر اونجا اوکی بود معلوم میشه سیم کشی ساختمان ایراد داره، اگر با تست سر خط باز هم نویز دیدید پیگیر نشید چون مخابرات کابل رو تعویض نمیکنه ، اگر هم خواستید با شرایط قبل کار کنید از مخابرات درخواست کنید سرعت رو بیاره پایینتر
 
آخرین ویرایش:

farjadpc

کاربر vip
vip
کاربر
2010-09-02
31
34
سلام . من حدود یک ماه است که از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر نویز شدید روی مودمم میفته . مخابرات هم دو سه بار ریست کرد گفت مشکل از ما نیست . Snr Margin مودم که باید بالای 20 باشه در بهترین حالت 10 هستش و بیشتر مواقع 6 . 2 به پایین هم که میره قطع میشه ولی یک دقیقه بعد درست میشه میاد تا 8 بعد دوباره قطع میشه . Line Attenuation هم که باید پایین باشه همیشه 3 تا 6 هستش . مستقیم بردم از ورودی زدم snr فرقی نکرد ولی line A.. اون صفر بود . متاسفانه مودم من ورژن 2 بود که من ورژن 3 زدم . ولی یکسال با همین ورژن 3 خوب کار میکرد ولی وقتی تعرفه م رو عوض کردم این مشکل پیش اومده . حالا نمی دونم از ورژن اشتباهی بوده که زدم هستش یا نویز داخل ساختمانه که قبلا هم بوده . یا خود مخابرات اذیت میکنه که خیلیا ناراضین . متاسفانه مودم دیگه ای هم گیر نیاوردم چک کنم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید . با تشکر
راستی اگه بخوام فلش کنم با کابل لن میشه یا باید حتما پروگرامر داشته باشم .

درود. ضمن تایید نظر دوستمون جناب «سعید۱۱»...

عبارتی که از نقل قول بولد کردم تضعیف خط رو نشون میده که اگر از سر خط صفر بوده نشونه اختلال سیم کشی ساختمونه.
نکته دیگه اینکه وقتی از سر خط تست کردید، آیا اتصال سیم کشی رو به سمت داخل خونه قطع کردید!؟ یا همونطور متصل تست کردید؟ برای اطمینان بیشتر، سیم کشی رو از داخل جدا کنید و تنها به مودم وصل و دوباره بررسی کنید.

ضمنا نویز و تضعیف داخل ساختمان همیشه ممکنه ثابت و یک مدل نباشه. به مرور زمان اکسید شدن سیم و اتصالات, نفوذ رطوبت، کانکتورهای فرسوده، دستگاه های برقی و الکترونیکی غیر استاندارد (که بسیار زیادن) مجاور مسیر سیمکشی و دستکاری و تعمیرات سایر همسایه ها ممکنه تو شرایط تغییر ایجاد کنه.
 
آخرین ویرایش:
بالا