آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک تکشو

مشکل: روشن نشدن آبگرمکن پکیج والترو ( شوفاژ روشن میشه ولی آب شیر گرم نمیشه)

kkaka

کاربر
2008-07-14
323
377
سلام مجدد خدمت اساتید عزیز ، من راهی برای تست سنسور انگشتی پیدا نکردم و بین سنسور انگشتی و مهره توربین شک دارم که کدوم خرابه ولی با توجه به اینکه متوجه شدم مهره توربین از بخشی که سنسور انگشتی بهش متصل میشه چکه میکنه و با توجه به اینکه این بخش مکانیکی هست و احتمال خرابیش بیشتره (البته مشکلی بابت چرخش نداره) فکر میکنم اینو اول تعویض کنم ، نظر شما چیه؟
 

kkaka

کاربر
2008-07-14
323
377
مهره توربینو عوض کردم متاسفانه درست نشد که نشد دیگه آخرین مورد سنسور انگشتیه،
یک سوالی از اساتید عزیز داشتم این مهره توربین مدل های مختلف داره؟
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ramintkh

kkaka

کاربر
2008-07-14
323
377
سلام مجدد، اول بگم دلیل اینکه من تمام مراحل رو اینجا قرار میدم برای اینه که شاید روزی به درد کسی بخوره، متاسفانه اساتید این فن زیاد همکاری نمیکنن البته توقعی هم نیست تا همینجا هم ممنونم،
داستان این دستگاه ما به اینجا رسید که من ولتاژ سیم آبی و قرمزو روی برد گرفتم در حالتی که شیر بسته باشه ولتاژ 0 رو نمایش میده و وقتی شیر باز میشه میره روی 0.12 که ولتاژ درست بالا 2 ولت هست، اینم از اینجا متوجه شدم که بصورت اتفاقی یکی از دفعاتی که داشتم شیرو باز و بسته میکردم ولتاژ رفت روی 2.3 و آبگرمکن شروع به کار کرد، نتیجه گیری بنده اینه که سنسور انگشتی مشکل داره که جریان رو درست تنظیم نمیکنه البته با یات ساختار آشنایی ندارم که بگم علت خرابیش چیه به هرحال فعلا که همه جا تعطیله بعد از تعطیلات این سنسور رو تهیه میکنم و ایشالا دستگاه راه افتاد اعلام میکنم.
 

kkaka

کاربر
2008-07-14
323
377
سلام مجدد
با تعویض سنسور انگشتی مشکل روشن نشدن آبگرمکن پکیج حل شد، نکاتی که من متوجه شدم اولا تست ولتاژ گیری هنگام اتصال سنسور به مدار بود که در حالت سالم وقتی که آبگرم باز میشه باید سیم قرمز و آبی ولتاژ بالای 2 ولت رو ایجاد کنه و در حالت قطع جریان صفر میشه، وقتی هم که سنسور متصل نیست ولتاژ سیم آبی و قرمز نزدیک 5 ولت هست.
نکته مهم اینکه اتصال شورت سیم قرمز و آبی برای تست سنسور انگشتی حداقل روی این دستگاه کارساز نبود، بهترین راه برای تست مدار بدون اتصال سنسور انگشتی شبیه سازی جریان 2 ولت هست.
من مهره توربین رو هم عوض کردم ( نشتی داشت) این قطعه چیزی برای خراب شدن نداره ممکنه بر اثر سفت بستن عیب و ایراد پیدا کنه ولی در مجموع اگر چرخشش بدون مشکل باشه ایرادی نداره.
حتما برد دستگاه هایی که خیلی وقته سرویس نشدن رو چک کنید من مدتها بود ارور E1 میگرفتم که سره این ماجرا دیدم یکی از خازن های 470uf باد کرده بود که اونم عوض کردم و دستگاه اون ارورم دیگه نداد.
و در آخر هواگیری پکیج رو فراموش نکنید من چون همه چیزو باز کرده بودم یکم هوا وارد سیستم شده بود و شوفاژ گرم نمیشد،
امیدوارم روزی این تجربه ی بنده که در وضعیت واقعا بدی هم رخ داد به درد کسی بخوره :)
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ramintkh
بالا