آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

اخبار: شروع ثبت نام کلاس های آموزش الکترونیک استاد غزال

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,762
سلام استاد غزال گرامی، ضمن تشکر از شما، میتونم از شما بپرسم با توجه به تجربه خودتون، در ضمینه پژوهشی کدوم مولتی متر مناسب تر هست! آنالوگ یا دیجیتال، دقت در کمترین اندازه گیری ولتاژ و جريان و ...، و اگر برندی مدنظر دارین هم ممنون میشم، همچنین اگر اطلاعاتی در مورد تجهیزات مورد استفاده مثل اسیلوسکوپ، نوع آنالوگ یا دیجیتال، پهنای باند مناسب از نظر کاربرد و .... بدین، بسیار سپاسگزار خواهم بود

درود

بعد از اینهمه توضیح درواقع میفرمایید لیلی زنه یا مرد؟
مکررا تاکید کردم روشی که من کار میکنم و آموزش میدم نیاز به دقت نداره و لذا نمیتونی تاپیکی پیدا کنی که سوال کرده باشم فلان نقطه مثلا ۵ ولته یا ۵،۱ ولت ؟
هر چند نشت خازن موجب خرابی ولتاژ و اندازه گیری ناصحیح ولتاژ میشه و ولتمتر بجای ۵ ولت مثلا ۵،۱ ولت نشون میده اما یکدهم ولت برای من دلیل خرابی نیست کمااینکه در دستگاه سالمی خروجی رگلاتور ۵ ولتی ۵،۳ ولت هم باشه لذا دقت اندازه گیری دردی دوا نمیکنه و از شیوه ای استفاده میکنم که از راه دور و بدون دقت مشخص میکنه خازن خرابه .

فلذا بارها تکرار کردم تعمیر نیاز به دقت اندازه گیری نداره ( صرفنظر از موارد بسیار نادر و استثنائی )

و لذا بارها و بارها تاکید کردم با وجود حجم بالای کار شاید هر ۵ سال تعمیرگاهم یکبار هم به اسیلوسکوپ نیاز نشدند بطوریکه با اصرار ، اسیلوسکوپ را تحویلم دادند و گفتند وسیله زائد و بلااستفاده ای است و تا زمانیکه به برق بزنند و روشن کنند و قابل استفاده بشه عیب دستگاه را مشخص کردند و مجبورند قبل از استفاده خاموشش کنند .

مولتیمتر آنالوگ مزایای بیشماری داره و مکررا تاکید کردم همه انواعش خوبه اما ساده ترین ها خوبتره
و اگه سلکتور پلاتینی و صفحه شیشه ای داشته باشه ایده آله که در بین لوازم روسی قدیمی ممکنه پیدا کنید .

حتی از میتر رادیو ضبط قدیمی بعنوان مولتیمتر جیبی استفاده میکنم .

دیگه باور کن خیلی خیلی تکراری شده ، کمی در همین تاپیک ملاحظه و مطالعه فرمایید دلایل مفصلی تقدیم کردم .
البته روش های دیگه حتما خوبه ولی من با روش خودم کار میکنم و آموزش میدم بنحوی که عزیزانی سالها قبل از آموزشگاهم استفاده کردند و عضو انجمن هستند جملگی آنانی که مطلعم و میشناسم در این دوره هم آمادگی خود را اعلام کردند بنحوی که برایم معما شد و از یکی از آنها سوال کردم که اگه ایشون صلاح میدونه و درخواست منو می بینه گفتگوی فیمابین را منعکس فرمایند چون الان کاری دارم و نمیتونم بیشتر پاسخ بدم.

سپاس
 
آخرین ویرایش:

mehdifull

مدیر بخش تعمیر پخش های ماشین و ستاپ باکس
مدیر تالار
2007-10-28
3,333
50,515
شوش شهر دانیال نبی (ع)
سلام بنده همیشه سعی کرده‌ام از آموزشهای شما استاد عزیز بهره ببرم چون هیچ جا تو عمرم ندیدم که مثل جنابعالی موضوع را بهمون مفهمومی و ساده و.روان یاد بده ان شاءالله سایتون همیشه بر سر ما علاقمندان به الکترونیک باشه و از آموزشهای گرانبهاتون بهره لازم رو ببریم ،میدونم تو این کلاسها هم مطالب ارزشمندی از شما خواهم آموخت که بی صبرانه انتظار می کشم.
 
آخرین ویرایش:

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,762
سلام بنده همیشه سعی کرده‌ام از آموزشهای شما استاد عزیز بهره ببرم چون هیچ جا تو عمرم ندیدم که مثل جنابعالی موضوع را بهمون مفهمومی و ساده و.روان یاد بده ان شاءالله سایتون همیشه بر سر ما علاقه مندان به الکترونیک باشه و از آموزشهای گرانبهاتون بهره لازم رو.ببریم ،میدونم تو این کلاسها هم مطالب ارزشمندی از شما خواهم آموخت که بی صبرانه انتظار می کشم.

درود

هرچند قاطعانه مصمم بودم و هر لحظه مصمم تر از گذشته شدم که با تمام قدرت و توانایی ، این دوره را برگزار کنم و با تخلیه اطلاعاتی به آرامش کامل مورد هدفم برسم اما امیدوارم لااقل شایسته بخش ناچیزی از اغراق ستودنی و پرمهر حضرت عالی باشه .

تسلط فنی و توانایی تدریس دو مقوله متفاوتند .
لذا هر کسی که در حرفه ای مسلط باشه ممکنه توانایی تدریس نداشته باشه .
اما ازآنجاکه یکی از تعلقات و مهارت های نسبی من علوم روانشناسی است لذا بخوبی واقفم که مطالب پیچیده را با چه روشی مطرح کنم که بسادگی در ذهن افراد حرفه ای و مبتدی و نیز افرادی که تحصیلات ناچیز یا تحصیلات عالیه دارند بسادگی بشینه و بسادگی فراموش نشه .

بطوریکه در جوانی که وام سنگینی گرفته بودم و اطرافیان خوردند و قسط های بسیار سنگین آنرا برایم باقی گذاشتند ناگزیر شدم دعوت یک دانشگاه در شهر دیگر را بصورت حق التدریس بپذیرم و همزمان آموزشگاهی دایر کنم و لذا برای سپردن تعمیرگاهم به یکی از اقوامم که تحصیلات ابتدایی داشت و حتی الفبای انگلیسی نمیدانست پیشنهاد کنم تعمیرگاهم را اداره کنه که به هیچ طریقی باور نمیکرد پس از ۲۰ سال هم قادر به فراگیری این حرفه باشه و به همین علت که اطمینانم را اثبات کنم پیشنهاد کردم فقط ۳ ماه کنارم بایسته و آموزش بگیره و بابت این کار نصف درآمدم را هم بگیره و پس از آن فقط بمدت ۳ سال تعمیرگاهم را اداره کنه که پس از مدت کوتاهی مدام میگفت ۳ سال چیه منو با اردنگی هم نمیتونی اخراج کنی و تا زنده هستم همینجا کار میکنم اما پس از آنکه تعمیرگاهم را به وی سپردم تقریبا حدود ۳ ماه دوام آورد و صرفنظر از کمک های طول زندگی و باوجودیکه سن وی نصف سن من بود و همیشه احترام شدید و خاصی برایم قائل بود اما بجهت بدست آوردن بهانه ، فحاشی بیدریغی را شروع کرد تا بهانه ای حاصل بشه و منو عامل و مسبب عمل نکردن به وعده وانمود کنه و هر چه سریعتر مستقل بشه و لذا کوچکترین پاسخی به فحاشی های وی نمیدادم تا بناگزیر با اقرار به ناجوانمردی ، تعمیرگاهم را ترک کنه که همین شد اما با رفتاری که ارزش ثبت در تاریخ داره بطوریکه مطمئنم بجز اهالی محل که شاهد بودند احدی باور نمیکنه و تا همین مقدار برای انتقال مقصود کافی است .

زیرا مقصود از روایت فوق این بود که شخصی که حتی الفبای انگلیسی نمیدانست و در خواب نمی دید و با هیچ قیمتی باور نمیکرد روزی قادر به فعالیت در این حرفه باشه ظرف مدت کوتاه چنان قدرتی احساس کرد و خود را بی نیاز دانست که طعمه وسوسه های خود شد و با توجه به نسبت فامیلی که قراردادی منعقد نکرده بودم بلافاصله پس از فراگیری این حرفه ، مستقل شد اما ۲ ماه نگذشته بود که در تصادفی ضربه مغزی شد و فوت کرد .

البته هرگز تصور نمیکردم ظرفیت ناچیزی داشته باشه و برای اینکه یک شبه به آرزوهای خود برسه به هر رفتاری تن میده وگرنه مرتکب این خطا نمیشدم و وی را وارد این حرفه نمیکردم.

سپاس
 

m_aram

کاربر vip
کاربر
2014-07-22
24
44
درود

درود
من بیشتر از ۴۰ سال با مولتیمتری که یک باطری ۱،۵ ولت داره کار کردم و لااقل بیشتر از ۳۰ ساله که قطعات سوخته را داخل مدار شناسایی میکنم و لذا ادعای وی که گفته مولتیمتری که باطری کمتر از ۱۲ ولت داره برای تست مناسب نیست لااقل در مورد من صحت نداره و این ادعای ناصحیح وی گویای ضعف فنی وی است .

صرفنظر از موارد بسیار بسیار نادر که عیوب استثنایی و غیرعادی با دقیق ترین دستگاه ها هم قابل شناسایی نیست بقیه موارد یعنی در نزدیک به ۱۰۰٪ موارد اساسا نیاز به دقت نداریم و از راه دور هم قطعات سوخته چشمک میزنه .

تعمیر یعنی دستگاهی که تولید شده و کار میکرده الان عملکرد غیرعادی داره و بخش معیوب هم عملکرد غیرعادی پیدا کرده و مثلا باید خروجی داشته باشه ولی نداره و لذا اینطور نیست که خروجی یک ذره از حالت عادی خارج شده باشه.

مثلا کلکتوری که باید ۱۰ ولت داشته باشه فقط کافیه ببینیم شتاب و سرعت عقربه نشون میده قصد داره به ۱۰ ولت نزدیک بشه و دیگه کافیه و نیاز نیست که ببینیم ۱۰،۵ ولت میشه یا ۹ ولت .

دقت زیاد فقط در امور پژوهشی ضروری هست ولی در تعمیر نیاز به دقت نداریم و اگه مثلا کلکتور فوق الذکر میخواد به ۱۰ ولت نزدیک بشه یعنی درسته و بیشتر زور نزن و اگه خراب باشه مثلا ۱ یا صفر ولت میشه و اختلاف فاحشی پیدا میکنه .

( البته صرفنظر از موارد بسیار نادر و استثنائی که در اینگونه موارد کاری از دقت هم ساخته نیست در بقیه موارد بدون دقت تعمیر کنی خواهی دید که دستگاه بهتر از گذشته کار میکنه )

بعنوان مثال تغذیه دستگاهی سوخته و ولتاژی نداره فقط کافیه بعد از تعمیر ولتاژ حدود نرمال باشه و لازم نیست ببینی اندکی کمتر یا بیشتره ؟
دراینصورت کار تمام است و دستگاه بخوبی کار میکنه بویژه که با تمهیداتی عمرشو طولانی کنی که مطمئن تر از گذشته کار میکنه .

سپاس

سپاس فراوان خدمت استاد عزیز بابت پاسخ
مشتاق آموزش روش های عیب یابی شما هستم .
 

mojtabav

کاربر vip
کاربر
2019-10-18
85
178
سلام به همه دوستان علی الخصوص استاد غزال عزیز

بدون اغراق عرض مینمایم که استاد غزال نمونه ای از تجلی قدرت خداوند میباشند که در برهه هایی از زمان در میان

جمعی از انسان ها ظهور میکند و باعثشگفتی انسان های عادی میشود...

معمولا انسان های والا مقام خیلی بیشتر از ما دچار رنج و بلا میشوند و جالب اینجاست که خیلی صبر و تحمل زیادی

دارند و روز به روز به درجاتشان در دنیا و آخرت افزوده میگردد. و همین طور روحیاتشان لطیف تر میشود که ناشی از دل

پاک هست...بی آلایش هستند و از کوچکترین ناملایمات و اتفاقات پیرامون خود به سادگی گذر نمیکنند، غرق تفکر

میشوند...

استاد انشاءالله سرزنده و پایدار و عمر بابرکت داشته باشید و عاقبت بخیر شوید.



 
آخرین ویرایش:

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,762
سلام به همه دوستان علی الخصوص استاد غزال عزیز

بدون اغراق عرض مینمایم که استاد غزال نمونه ای از تجلی قدرت خداوند میباشند که در برهه هایی از زمان در میان

جمعی از انسان ها ظهور میکند و باعثشگفتی انسان های عادی میشود...

معمولا انسان های والا مقام خیلی بیشتر از ما دچار رنج و بلا میشوند و جالب اینجاست که خیلی صبر و تحمل زیادی

دارند و روز به روز به درجاتشان در دنیا و آخرت افزوده میگردد. و همین طور روحیاتشان لطیف تر میشود که ناشی از دل

پاک هست...بی آلایش هستند و از کوچکترین ناملایمات و اتفاقات پیرامون خود به سادگی گذر نمیکنند، غرق تفکر

میشوند...

استاد انشاءالله سرزنده و پایدار و عمر بابرکت داشته باشید و عاقبت بخیر شوید.




درود

از لطف بیدریغ و اغراق بی حساب و ستودنی و بزرگوارانه حضرت عالی بینهایت سپاسگزارم ولی باور بفرمایید ازآنجاکه خیلی خیلی کوچکتر از این القاب وعناوین هستم و تنها تفاوتم با افراد عادی اینه که از بدو تولد درد و رنج های غیر قابل تصوری تحمل کردم که البته موهبت عظیمی بود و نقش بسیار بزرگ و پررنگی در تلاش بی وقفه من داشت و چاره ای نداشتم و باید به هر طریقی کمترین هزینه حیات را تهیه و تامین میکردم و لذا بصورت جبری با دنیاهای تازه ای آشنا شدم.

بطوریکه بواسطه ضعف و استقلال مالی ، قبل از تعطیلی دانشگاه ها ناشی از انقلاب فرهنگی که هنوز حرفه درآمدزایی نداشتم بمدت یکسال با دمپایی و چند برگ کاغذ در کلاس دانشگاه حاضر میشدم
و لذا همانگونه که اگر انسان درد دندان چشیده باشه میتونه عمق این درد دیگران را احساس کنه منم بدلیل رنج های بی وقفه ای که از بدو تولد تاکنون چشیده ام بخوبی رنج و درد دیگران را احساس میکنم و با این وجود نه تنها عوامل درد و رنجم را مقصر نمیدانم بلکه بکلی هیچ جنایتکاری را نیز مقصر نمیدانم و معتقدم اگر من و شما هم در شرایط صدام بزرگ می شدیم حتما رفتار مشابهی داشتیم و اگر در شرایط مصدق بودیم کپی مصدق می شدیم .

زیرا تصمیم سازان هر قوم و قبیله ای مسبب ناهنجاری های افراد جامعه هستند و اینگونه آنانی که جوانمردی را ستایش میکردند همانان الگوی ناجوانمردی میشوند فلذا شرایط تحمیلی و تصمیم سازان جامعه مقصرند که جوانمردی را منقرض و ضد ارزش و ناجوانمردی را حاکم و شایع و عین ارزش میسازند .

و لذا گناه و قصوری متوجه احدی نیست اگرچه مجازات افراد ناهنجار ، بسیار ضروری و واجب است زیرا مجازات بزهکار نه تنها بنفع جامعه بلکه بیش از هر گس بنفع خود بزهکار است .

در هر صورت من بیش از هر چیز راه و رسم تحمل رنج و درد را آموختم و بخوبی بلدم اما ضمن تشکر و تقدیر فراوان بابت اغراق بزرگوارانه حضرت عالی ، در این خصوص نابلد و ناتوانم و حقیقتا خارج از تعارف و کاملا صادقانه عرض میکنم قادر به تحمل عناوین و القاب مورد اشاره نیستم و قویا معذب و مستأصل و درمانده و هراسان خواهم شد .

بنابمراتب ضمن تقدیر و تشکر مجدد ، هرچند خصوصیات من کمترین اثری در نظرات بلند و نگاه پر مهر و فراز دیدگاه اغراق آمیز حضرت عالی نداره اما با این وجود امیدوارم موجب رنجشی نشده باشم.

سپاس
 
آخرین ویرایش:

Poomm

کاربر
2018-06-27
378
1,371
تهران
سلام بر استاد غزال
تقدیر و تشکر از زحمات که برای بنده و دیگر دوستان می کشید
آرزو دارم فرصت پیدا کنم و در کلاس های آموزشی شما استاد گرامی شرکت کنم اخ که چه فرصتی پیدا شده افسوس میخورم اگر زمان اجازه شرکت در کلاسهای آموزشی شما رو از من بگیره .
دوستان تبلیغ نمی‌کنم. بدون شک و دودلی ثبت‌نام کنید
هر جایی از انجمن جا پای استاد وجود داره و بدون چشم داشت دانش خود رو به اشتراک گذاشتند .و چه ساده و شیرین اموزش دادن .
آرزو دارم فرصت برای من هم پیدا بشه.
از درگاه خداوند سلامتی و توفیق روزافزون برای شما استاد غزال گرامی رو خواستارم .دوست دار همیشگی شما
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا