آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

مشکل: افت ولتاژ منبع تغذیه سوئیچینگ 12 ولت 20 آمپر

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,762
جالبه اگه بجای این همه وقت گذا‌شتن و موشکافی رفتار بقیه و سعی در تحقیر دیگران، اگه از علمی که ادعاشو دارید مینوشتید قطعا نتیجه بهتری حاصل میشد، نمیدونم اینجا انجمن الکترونیک هست یا روان‌شناسی و رفتار شناسی!
من هر آنچه بلد بودم و پرسیدید جواب دادم، ضعف چی؟ پنهان کاریه چی؟ مگه اینجا ادمین یا چیزی هستم که روم نشه سوال کنم یا نپرسم؟ شما ولتاژ خواستی منم دادم، اگه بنظرت اشتباه بود میگفتی پرابو فلان جا بزن، جالبه فقط دنبال این هستی بگی :تو نمیدونی گراند چیه ،ولتاژ شکست بلد نیستی بگیری ولتمترو ای سی گذاشتی اشتباهی و هزارتا محمل دیگه
لطفی بکن تاپیک رو هم ببند اگه واقعا حال و حوصله جوابگویی نداری


درود

استاد گرامی
فرمودید :
شما ولتاژ خواستی منم دادم، اگه بنظرت اشتباه بود میگفتی پرابو فلان جا بزن، جالبه فقط دنبال این هستی بگی :تو نمیدونی گراند چیه

بنابرین باوجودیکه تمامی ولتاژهایی که سوال کردم مربوط به بخش غیر ایزوله و بخش اولیه بوده ولی با گراند ثانویه ، اندازه گیری و گزارش کردی و به این ترتیب :

۱- با تمام مهارت و تجربه سنگینی که معتقدی داری و من میپذیرم اما ثابت کردی از ابتدائی ترین و مهمترین و اساسی ترین اصول تعمیر که گراند است اطلاعی نداری زیرا تفاوتی بین گراند بخش های مختلف دستگاه قائل نشدی و لذا استاد گرامی ، لااقل باید بپذیری از گراند و ضرورت و اهمیت گراند اطلاعی نداری و تا زمانیکه این حقیقت را باور نکنی این تنها ضعف شما نیز برطرف نمیشه .
و بدلیل زیر
هر متخصصی با هر درجه بالایی از مهارت بدون آشنایی با گراند عملا توانایی کوچکترین تعمیر در امور الکترونیک را نداره و بهتره قبل از درک و آشنایی کامل از گراند برای تعمیر هیچ دستگاهی اقدام نکنه .

به همین علت
۲- تمامی پست هایی که ولتاژ درخواستی را اعلام کردی بکلی ، مربوط به بخش اولیه بوده اما شما با گراند ثانویه اعلام کردی و بدین معنی است که کلیه زحمات و ولتاژها و پست ها بکلی باطل و غیر قابل استفاده بوده .

۳- فرمودید :


اگه بنظرت اشتباه بود میگفتی پرابو فلان جا بزن

استاد عزیز این ادعا در صورتی درست است که شما میفرمودید من از نحوه اندازه گیری ولتاژ اطلاعی ندارم و پروب را به فلان جا میزنم و ولتاژ را اعلام میکنم آیا این شیوه اندازه گیری ولتاژ درست است ؟
اونوقت اگر شما را اصلاح نمیکردم حق با شما بود .
اما انتظار داری با علوم غیبیه ببینم پروب را به کجا متصل کردی و به کسی که ادعای استادی داره نحوه اندازه گیری ولتاژ را آموزش دهم ؟

از سوی دیگر درحالیکه طی بیانات فوق تردیدی باقی نگذاشتی و پذیرفتی که از نحوه اندازه گیری ولتاژ اطلاع نداری دراینصورت چرا اساسا قبل از فراگیری مقدمات و الفبای الکترونیک اقدام به تعمیر کردی ؟

فرض کن از شما که ادعای مهارت پزشکی داری بصورت غیر حضوری و تلفنی میپرسم فلان سنسور پزشکی که تولید لرزش میکنه را روی اعضاء بدن قرار بده و بگو کدوم عضو درد و سوزش احساس میکنی

و شما میفرمایید روی اولین عضو انتخابی یعنی شکمم ، درد و سوزش شدیدی دارم .
اما پس از مدتها تست و آزمایشات عدیده میفهمم سنسور را با تمام قدرت به شکم خود فرو کردی و میگی وقتی فرو میکنم درد میکنه

میگم اگه انسان هر جسمی را با این فشار توی شکم خودش فرو کنه درد شدیدی احساس میکنه و لذا اگه بلد نبودی چرا گفتی خودم پزشک حاذقی هستم و مهارت بالایی دارم ؟
میفرمایید شما باید از طریق علوم غیبیه میفهمیدی سنسور را بجای تماس لمسی اشتباها با تمام قدرت فرو میکنم این که مهم نیست .

عزیزم من چطور از راه دور بفهمم موزائیک را بعنوان گراند انتخاب کردی و میگی چون گراند بمعنای زمین است منم پروب را روی زمین گذاشتم و اگر اشتباه بوده باید از طریق علوم غیبیه میدیدی و تذکر میدادی که البته وقتی از حد و اندازه گذشت و از ضعف شدید شما مطمئن شدم تذکر دادم ولی نتیجه همینه که در پاسخ اخیر فرمودید و طلبکار هم شدید ، بخصوص که ادعای مهارت هم کردی .

من تاپیک هایی دارم که افراد بسیار ضعیف تر از شما به نتیجه رسیدند میدونی چرا ؟
چون از بدو امر اطلاع دادند در رشته الکترونیک فوق العاده ضعیف هستند .
اما کسی که میگه ولتاژ شکست زینر را اندازه گیری کردم چطور بفهمم الکی میگه و حتی از گراند هم بی اطلاعه چه رسد به آزمایشات ولتاژ شکست ؟

خدا خیرت بده حمید آقا که بنظر میرسه دومین باره با نام متفاوت حق با شماست.
ضمنا اقرار میکنم توانایی چندانی ندارم و بیشتر از آنچه دیدی در چنته نیست و اگه قصوری کردم یا باید به علوم غیب هم مجهز میشدم و کوتاهی کردم عذرخواهی میکنم و عفو بفرمایید.


سپاس
 
آخرین ویرایش:

majestic

کاربر
2012-01-22
29
73
درود

جناب majestic گرامی ،
خر شما بسلامت از پل گذشت که تخته گاز کردی و از خر دیگران غافل شدی ؟​


سپاس
استاد عزیز از همین ابتدای تاپیک با این شیوه پاسخگویی مشخصه شما کلا طلبکار هستید. اگه نه خیلی زشته که بنده توضیح بدم تایم خاصی از روز میتونم چک کنم انجمنو و شما در پاسخ بگید آنلاین بودید!! نمیدونم سنتون چقدر هست اما قطعا کمی فکر کنید متوجه میشید که اینجا صفحه چت با رفیقتون نیست که بگید چرا آنلاین بودي اما جواب ندادی!
بهرحال دوباره تشکر میکنم از وقتی که گذاشتید
شاد و پیروز باشید.
 

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,762
درود . همکار گرامی .
ادب مرد به ز دولت اوست .
پستها را عموما می بینیم و بر همگی پوشیده نیست که استاد غزال با کوله باری از تجربه و تخصص
و گاها شوخی دروس و عیوب دستگاهها را با بیانی شیوا و رسا بدون چشم داشتی در سایت خدمت عزیزان عرضه می نمایند .
و حال کاربرمحترم جناب majestic بهتر است در نوع گفتمانتان تجدید نظر فرموده و این مقاله را مطالعه فرمایید .
این مقاله خدمت شما

تشکر کردن از دیگران

در برابر تعریف و تمجید دیگران از ما:

همه ی ما ویژگی های منحصر بفردی داریم که دیگران را شگفت زده می کند و دوست دارند از ما تعریف کنند. ما در فرهنگ مان، به غلط یاد گرفته ایم که در این موقعیت سپاسگزاری یا تعریف دیگران، با فروتنی بی جا، خود را کوچک شمرده و بگوییم او در قضاوت ما اشتباه می کند. شاید از خواندن این سطور خنده تان بگیرد، اما واقعیت این است که ما یا خودمان را به حد کافی دوست نداریم و یا می خواهیم خودخواه و از خود راضی به نظر نرسیم و مراتب فروتنی مان را به دیگران اثبات کنیم.اگر تحسین دیگران را نسبت به خودمان باور نکنیم و نپذیریم، از دیگران تشکر نکرده ایم؛ بلکه بهتر آن است از طرف مقابل تشکر کنیم. خود را از لذت شنیدن تعریف و تمجید دیگران محروم نکنید و با لبخند آن را بپذیریم و از بابت آن از دیگران سپاسگزاری کنیم.

زمانی که قرار ملاقات ما با دیگران به تعویق می افتد:


دیر رسیدن به قرار ملاقات، بی ادبی محسوب می شود اگر چه ما قصد انجام رفتار بی ادبانه را نداشته ایم. عدم هماهنگی زمان و در پی آن دیر رسیدن به قرار ملاقات، باعث اضطراب و استرس در ما هم خواهد شد. اگر قرار بود در ساعت مقرری با شخصی ملاقات کنید، اما دیر کرده اید به جای معذرت خواهی کردن و توضیحات معمولی که همه انجام می دهند، از طرف مقابل بابت صبر و انتظاری که برای شما به خرج داده، سپاسگزاری کنید. سپاسگزاری کردن باعث کاهش شدت ناراحتی شخص مقابل خواهد شد و این پیغام را می رساند که متوجه هستید دیر آمدنتان او را متحمل زحمت کرده است. در این موقعیت تشکر کردن بیش از معذرت خواهی پرفایده خواهد بود و نتایج بهتری برایتان به همراه خواهد داشت.
تشکر کردن از دیگران در موقعیت ها نامتعارف جدید را یاد بگیریم…

وقتی کسی با شما درد و دل می کند یا با او همدردی می کنید:

در مقابل در میان گذاشتن احساسات دیگران با خودتان، بهترین روش این است که از آنها بابت اعتمادی که به شما کرده اند، تشکر کنید. اگر کسی با شما درد و دل می کند، از مشکلات تان نگویید تا او تسکین پیدا کند یا متوجه شود درد او کمتر از مشکلات شماست. این روش چیزی را عوض نمی کند، اما به جای آن می توانید از دوست، همکار یا اعضای خانواده تان، بابت این که مورد اعتمادشان قرار گرفته اید، متشکر باشید و بگویید می توانید درک کنید چه شرایط دشواری را تحمل می کند.

وقتی که از شما انتقاد سازنده می شود:


یکی دیگر از واکنش های کلیشه ای که ما در برابر انتقاد دیگران، اتخاذ موضع دفاعی و توضیح دادن است. انجام این کار اصلا لزومی ندارد و به جای دفاع کردن از خودتان، خیلی صمیمانه و ساده، تشکر کنید. بگویید متشکرم و حتما از انتقاد شما در جهت پیشرفت کارم استفاده می کنم.
همه ی ما از شکست می ترسیم و البته که خواهان آن نیستیم، اما اشتباهات و شکست هایی که در زندگی متحمل می شویم، تنها بخش کوچکی از مسیری است که باید طی کنیم. در مقابل کسانی که آن را می بینند و سعی می کنند مسیر درست را به ما نشان دهند، درست ترین روش این است که تشکر کنیم.

وقتی که از شما ناعادلانه و نادرست انتقاد می شود:


همیشه همه ی افرادی که ما را در معرض انتقاد قرار می دهند، دوستدار ما نیستند و قصدشان این نیست که ما را به راه راست هدایت کنند، بکله می خواهند با یک انتقاد بی ادبانه و گستاخانه شخصیت ما را تخریب کنند. با وجود این، بهترین موضعی که می توانید در برابر انتقادات نادرست اتخاذ کنید، باز هم تشکر کردن است. با تشکر کردن خود را از آسیبی که دیگران قصد داشته اند به شما وارد آورند، رهانده اید و اثر نامطلوب کلام شان را خنثی کرده اید.زمانی که انتقاد یا صحبت های بی ربط یک نفر، نتواند بر روی شما اثر بگذارد یعنی او نتوانسته از موقعیت خود برای دعوا و ایجاد چالش استفاده کند و این چیزی ست که شما برای صلح و آرامش بدان احتیاج دارید.

در برابر نصیحت های دیگران:


کسانی که ما را نصیحت می کنند، اغلب دوستدار ما هستند و قصدشان این است که به ما کمک کنند، اگر چه ما درخواست کمک نکرده باشیم! رفتار مودبانه می گوید، به کسی که درخواست کمک نکرده است، نباید کمک کرد. اما اگر کسی چنین کاری را با ما کرد، چگونه باید واکنش نشان دهیم؟ حتی اگر درخواست کمک نکرده باشید، خیلی ساده بگویید سپاسگزارم.اگر در مقابل، ضعف های دیگران را به روی آن ها بیاورید، در واقعیت دست به یک اقدام دفاعی و غیر ضروری زده اید. نشان دادن ضعف های دیگران به آن ها، ضعف های ما را پنهان نمی کند. اگر تلاش مان بر این باشد که در همه ی بحث ها به برنده شویم در واقع یعنی هنوز بالغ نشده ایم. عدم نیاز به برنده شدن در برابر دیگران، خود نشانه ای از بلوغ است.

زمانی که نمی دانیم باید از کسی متشکر باشیم یا خیر.

تشکر کردن از دیگران هیچ ضرری ندارد و زمانی که نمی دانید باید از شخصی سپاسگزاری کنید یا خیر، بهترین راه این است که سپاسگزاری کنید.
تشکر کردن از دیگران ، ارزش های معنوی و انسانی ما را زیر سوال نخواهد برد.

سخن پایانی:


انسان ها دیده شدن و درک شدن را دوست دارند و اگر حس کنند از سوی افراد دیگر، عملکرد و احساسات شان دیده و قدردانی می شود، حس خوبی به دست می آورند. تشکر کردن از دیگران یکی از مواردی ست که باعث می شود ما در ذهن و قلب دیگران، فردی دوست داشتنی باشیم. علاوه بر آن تشکر کردن از دیگران نه تنها از ارزش های ما نخواهد کاست بلکه ما را انسانی با درایت و شعور اجتماعی بالا نشان می دهد. از واژه ی متشکرم یا معادل های معنایی آن، بیشتر استفاده کنید.
متشکرم

درود بر استاد عزیز و ارجمندم جناب sony sony بزرگوار

غالبا زیبایی ها و هنجارها و برکات ارزنده در نازیبایی ها و ناهنجارهای نامبارک جلوه میکند کمااینکه فرصتی شد تا ضمن سپاس و تقدیر بی انتها از همدردی و حمایت بیدریغی که پیوسته با شکسته نفسی ستودنی همراه میسازید و شرمندگی غیر قابل تحملی تحمیل میفرمایید از مقاله بسیار ارزشمند و پر محتوای ارسالی نیز بهره مند شوم .

امیدوارم روزی شایسته عنایات بزرگوارانه و کرامات سخاوتمندانه آن حضرت باشم .​
 
آخرین ویرایش:

Parsa2309

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
کاربر
2019-02-22
767
2,545
تهران -شانکهای
با احترام
و درود بر همه اساتید ،علی الخصوص استاد غزال بزرگوار.
بسی حیف که این تاپیک متاسفانه به نتیجه نرسید و در حال حاضر همین پاور و دقیقا با همین ایراد به دستم رسیده . ناگفته نماند که 13009 ها و مقاومت های وابسته سوخته بود .
در حال حاضر وقتی فن وصل باشه ، پاور با ولتاژ ۵ ولت روشن میشه و با شورت کردن لحظه ای پایه های امیتر و کلکتور Q5 ، طبق فرمایش استاد غزال ،ولتاژ نرمال میشه ولی در بیشتر مواقع ، بدون وصل کردن فن، پاور عادی و نرمال استارت میخوره البته اگه زیر بار باشه اصلا روشن نمیشه تا وقتی که به خروجی ، چیزی متصل نباشه .فن هم سالم هستش .
اگه راهنمایی دارید ، منت گذاشته و دریابید. سپاس بیکران
 
آخرین ویرایش:

Parsa2309

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
کاربر
2019-02-22
767
2,545
تهران -شانکهای
با احترام
الان که بیشتر دقت کردم ، خازن های صافی یه اتفاقی براشون میوفته . در لحظه وصل برق ، توازن ولتاژ در ۲ خازن وجود داره ، ولی بعد از چند ثانیه یکی از خازنها از حدود ۱۵۰ ولت به حدود ۳۰ ولت میرسه و خازن دوم تا حدود ۲۵۰ بالا میره ، انگار از یکی به یکی دیگه انتقال پیدا میکنه .
خازنها رو جابجا کردم ، تعویض کردم .خازن پلی استر هم تعویض شد ولی هیچ تفاوتی نکرد .
در زمان قطع برق ، ولتاژ از ۵ به ۱۲ میرسه که اگه همون لحظه برق رو وصل کنم ، با همون ولتاژ ۱۲ ،شروع به کار میکنه .
سپاس
 

Parsa2309

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
کاربر
2019-02-22
767
2,545
تهران -شانکهای
با احترام
الان که بیشتر دقت کردم ، خازن های صافی یه اتفاقی براشون میوفته . در لحظه وصل برق ، توازن ولتاژ در ۲ خازن وجود داره ، ولی بعد از چند ثانیه یکی از خازنها از حدود ۱۵۰ ولت به حدود ۳۰ ولت میرسه و خازن دوم تا حدود ۲۵۰ بالا میره ، انگار از یکی به یکی دیگه انتقال پیدا میکنه .
خازنها رو جابجا کردم ، تعویض کردم .خازن پلی استر هم تعویض شد ولی هیچ تفاوتی نکرد .
در زمان قطع برق ، ولتاژ از ۵ به ۱۲ میرسه که اگه همون لحظه برق رو وصل کنم ، با همون ولتاژ ۱۲ ،شروع به کار میکنه .
سپاس

با احترام
با تعویض آیسی tl494, کلیه مشکلات حل شد .
سپاس
16319555133189222975381623978541.jpg
 

sky_man847

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-07-23
390
5,227
تبریز
دوستان این ترانس 12ولت 20امپر خروجی 4ولت میده یه ترانزیستور ۱۳۰۰۹سوخته بود عوض کردم با چندتا خازن ...اولش 7ولت میداد خازن نو انداختم شد 4ولت.پتانسیومتر کناری هم میچرخونم هیچ تغییر ولتاژی ندارم
ممنون میشم راهنمایی کنین
 

پیوست‌ها

yousof156

کاربر vip
کاربر
2020-12-06
127
180
شما خازن های ورودی رو چک کن سالم باشن و ولتاژ 150 ولت رو روی هرکدوم داشته باشی ولتاژ پایه ی وسط فت رو چک کن باید 315 باشهاگه هر دو شرایط بالا فراهم بود قسمت اولیه سالمه .حالا موارد زیر رو چک کن : - پتانسیومتر کنار ترمینال خروجی ورودی - اپتوکوپلر-خازن مسیر فیدبک- مقاومت های اهم کم مدار-دیودهای زنر- خازن های خروجیو آی سی pwm
 

sky_man847

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-07-23
390
5,227
تبریز
شما خازن های ورودی رو چک کن سالم باشن و ولتاژ 150 ولت رو روی هرکدوم داشته باشی ولتاژ پایه ی وسط فت رو چک کن باید 315 باشهاگه هر دو شرایط بالا فراهم بود قسمت اولیه سالمه .حالا موارد زیر رو چک کن : - پتانسیومتر کنار ترمینال خروجی ورودی - اپتوکوپلر-خازن مسیر فیدبک- مقاومت های اهم کم مدار-دیودهای زنر- خازن های خروجیو آی سی pwm

مهندس ولتاژ ورودی خازن اولیه ولتاژ۵۰ولت ولی دومی ولتاژ ۱۵۰ولته ...یه خازن تست هم ۴۰۰ولتی داشتم جایگزین کردم ولی همچنان. افت ولتاژ
 
بالا