سلام.باک اب خیلی زودخالی میکردکه باهواگیری کمترشد.درروی روغن رابازکردم دیدم چندقطره اب هست.ایاخودم میتوانم.موتوریاسرسیلندررابازکنم وواشرراتعویض کنم.پژو206مدل80سپاسگزارم.
سلام.باک اب خیلی زودخالی میکردکه باهواگیری کمترشد.درروی روغن رابازکردم دیدم چندقطره اب هست.ایاخودم میتوانم.موتوریاسرسیلندررابازکنم وواشرراتعویض کنم.پژو206مدل80سپاسگزارم.
بهروز جان نگفتین تیپ ماشین و کارکرد کیلومتر چنده؟ به احتمال زیاد تیپ 2 هست و با توجه به عمرش کارکرد کیلومتر بالای 200 هزار کیلومتر هست اگر اینطوره تا همیجا کافی هست که واشر سر سیلندر سوخته باشه و باید تعویض بشه علاوه براون اگر سابقه حداقل یکبار جوش آوردن داره که صد در صد تعویض کنید.سلام.باک اب خیلی زودخالی میکردکه باهواگیری کمترشد.درروی روغن رابازکردم دیدم چندقطره اب هست.ایاخودم میتوانم.موتوریاسرسیلندررابازکنم وواشرراتعویض کنم.پژو206مدل80سپاسگزارم.
درود بر دوستان گرامی
و پاسخهای ارزنده دوستان که استفاده کردم
خدمتتان عرض شود بنده نیز در این مورد تجربه ای دارم که شاید خالی از لطف نباشد و بدردتون بخوره
اولا مشاهده چند قطره آب روی درب روغن نمیتونه نشان روغن سوزی یا اصطلاحا آب روغن قاطی کردن باشه و ممکنه بخارات روغن باشه بخصوص در زمستان بیشتر خواهد بود
در ثانی
خودروی بنده به طور وحشتناکی آب کم میکرد یعنی حدود ۳۰۰ کیلومتر باید یک و نیم لیتر آب میریختم
هیچگونه نشتی و ریزش آبی هم مشاهده نمیشد
یک سال باهاش مدارا کردم و هیچکس مشکل رو نمیفهمید ولی همیشه خودم کنترل میکردم که بدون آب نماند
ضمن اینکه تاکید میکنم هیچگونه نشتی مشاهده نمیشد
علی ایحال بعد از یک سال خودبه خود درست شد بعد از مدتی حادثه تلخی باعث شد موتور ماشین پیاده شود
بعد از پیاده شدن موتور مکانیک بهم گفت احیانا ماشین آب کم نمیکرد ؟
گفتم چرا ولی مدت زیادی هست که خودبه خود درست شده
در نتیجه متوجه شدیم پولکی خودرو خراب شده بود که تعویضش کردیم
بعد از تعویض پولکی هنوز هم آب کم میکنه وهمیشه حوایم بهش هست ولی هیلی کمتر از گذشته
تجربه ای بود عرض نمودم شاید بدرد دوستان بخورد
پایدار باشید
خیر جناب امینی
بابت همین در پست قبل دوبار تاکید داشتم هیچگونه نشتی نداشت
نشان به آن نشان
از آنجاییکه یک معما و سوال شده بود مکانیک بهم توصیه نمود یک کارتن همیشه دم دستت باشه و هرجایی پارک کردی درجا زیرموتور قرار بده بلکه ریزش و نشتی خودشو نشون بده
ولی دریغ !!!
البته فقط یک بار چند قطره آب زیر موتور مشاهده کردم و همون یکبار شد
بعد از اون هم خود بخود بند اومد
اون یک بار هم زمانی بود که به اتفاق خانواده چابهار رفته بودبم ، روز آخر هنگام برگشت چند قطره آب زیر موتور ریخته بود وبلاخره مشاهده نمودم و خوشحال و سرحال شدم وبا خودم گفتم وقتی برگشتم میرم به مکانیک گزارش میدم از فلان جا نشتی مشاهده شد
ولی همون شد که شد،،،! و دیگه تمام
طفلی مکانیک هم آرزو به دل موند
فکر کنم هنوز هم منتظره
حال تنها فکری که به ذهن خود بنده خطور میکنه اینکه آب فقط در حین حرکت ریزش و نشت پیدامیکره وبه مرور زمان املاح باعث رسوب و گرفته شدن همان درز مورد اشاره شده بود ولاغیر...
جناب امینی:
تو این روزگار غریب از دیدن و شنفتن هیچ چیزی نباید تعجب کرد و فقط میتونم بگم تمام ناممکن های زمان قدیم تو این زمانه ممکن خواهد بود
تا نظر دوستان چه باشد
بدرود.